مرحله نخست مجتمع دامداری کردکوی با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

گرگان - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز (جمعه) در ادامه همراهی با رییس جمهور در سفر به گلستان، مرحله نخست مجتمع ۲ هزار و ۵۰۰ رأسی گاو شیری کشت و صنعت میانکاله را در شهرستان کودکوی بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایرنا، این مجموعه تولیدی که با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به گستره ۱۰ هکتاری اجرا شده در مرحله نخست با راه‌اندازی واحد دامداری هزار رأسی، برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

ظرفیت این واحد تولیدی با اجرای طرح‌های تکمیلی به ۲ هزار و ۵۰۰ راس افزایش می‌یابد.

این مجتمع توان تامین بخش قابل توجهی از نیاز استان به تهیه شیر را دارد و قرار است در طرح‌های توسعه‌ زنجیره ارزش آن نیز تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی به منظور شرکت در برنامه‌های روز دوم سفر هیات دولت در گلستان با حضور در روستای «سرطاق» با اهدای گل و فاتحه‌خوانی یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی همزمان با دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر از کنارگذر شرقی بندرگز، ساحل بندرگز و رودخانه نوکنده هم بازدید کرد.

افتتاح متمرکز چند طرح عمرانی و اقتصادی به همراه نشست با نخبگان و اقشار تاثیرگذار شهرستان بندرگز از جمله برنامه‌های وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک استان گلستان، صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد این استان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس‌جمهور به گلستان بیشترین مصوبات بین استان‌های کشور برای استان گلستان اختصاص یافت.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

شماری از وزیران و معاونان رییس‌جمهور، آیت‌الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha