مرمت و بهسازی قنات‌ها برنامه‌ اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است

گرگان- ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرمت و بهسازی قنات‌ها با هدف مدیریت پایدار و مشارکتی منابع آب یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، صفدر نیازی شهرکی روز جمعه در حاشیه بازدید از اجرای طرح جامع قنات روستای پزشکیان از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش اظهار کرد: وضعیت کاریزها به‌عنوان میراث کهن و شاهرگ حیاتی هر روز بحرانی‌تر می‌شود، بطوریکه در سال‌های اخیر با جایگزین شدن چاه‌های عمیق و خشکسالی، بسیاری از قنات های قدیمی از بین رفته است.

وی بیان کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات به عنوان یک میراث ‏مهندسی کهن و کاربردی، اهمیت ویژه ای دارد.

نیازی افزود: هرساله متناسب با حجم اعتبارات تخصیصی تعدادی ‏از قنوات در کشور لایروبی، ‏مرمت و احیا می‌شود. ‏

معاون وزیر جهاد کشاورزی که رییس جمهور را در سفر استانی به گلستان همراهی می‌کند همچنین در جریان اجرای طرح جامع بازسازی قنات به طول سه کیلومتر، احداث استخر با پوشش ژئوممبران به حجم سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب، احداث کانال بتنی به طول ۵٠٠ متر در روستای پزشکیان قرار گرفت و موانع و مشکلات پیش روی این طرح را از نزدیک بررسی کرد.

علی وزیری مدیر جهادکشاورزی گالیکش نیز در این بازدید گفت: برای طرح بازسازی و نوسازی این قنات اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال پیش بینی شده و سطح اراضی تحت پوشش این قنات ۶۵ هکتار با تعداد ٢۵ بهره بردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha