امام جمعه گنبدکاووس: سفر استانی رییس جمهور جریان خدمت‌رسانی به محرومان را زنده کرد

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس سفرهای استانی رییس جمهوری را زنده کردن جریان بزرگ خدمت رسانی به محرومان دانست و گفت: به سلیقه آیت الله رییسی برای گذراندن شب یلدا در جوار امام‌زاده یحیی بن زید(ع) و همچنین کنار سربازان یکی از پادگان‌های گلستان در دومین سفر به این استان تبریک می‌گویم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس از استقبال باشکوه مردم استان از آیت الله رییسی در گرگان و همچنین امروز در شهرستان مرزی مراوه‌تپه قدردانی کرد.

وی حضور رییس جمهور در شهرهای دیگر گلستان از جمله گنبدکاووس برای افتتاح بخشی از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین نشست با علما و نخبگان را نشانه نگاه عدالت محورانه وی به محرومیت‌زدایی دانست و گفت: طرح‌هایی که با حضور رییس جمهور افتتاح شد زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم خواهد کرد.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی و شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال از جمله پروژه‌های مهم اجرایی در سفر رییس جمهوری است.

حجت الاسلام ترابی از مسوولان خواست مسیرهای لوله‌گذاری‌شده در پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس که به دلیل قدمت دچار فرسودگی است اصلاح شود و انتظار داریم به شهرستان‌های ویژه‌ هم به مانند مراکز استان توجه شود.

وی شعار دولت را در کنار مبارزه با فساد، توجه به توسعه اقتصاد روستا محور با رویکرد تقویت کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه روستاییان در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس این رویکرد دولت سیزدهم کمک خوبی برای ارتقای جامعه روستایی است.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: حضور وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در گنبدکاووس برای بازدید و افتتاح پروژه‌های محوری مانند استخر دانش آموزی و مرکز فنی و حرفه‌ای برای مردم این شهرستان ارزشمند است و صحبت‌های وزیر ورزش با این مضمون که به دلیل علاقه مردم گنبدکاووس به سوارکاری، از امروز مدیریت آکادمی سوارکاری گنبدکاووس از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گرفته و به مدیریت شهرستان واگذار شد هدیه‌ای مبارک برای مردم به‌حساب می‌آید.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه درآمد مستقیم مسابقات سوارکاری به حساب هیات استان می‌رود، از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خواست شرایط را برای پرداخت این درآمد به حساب هیات سوارکاری گنبدکاووس فراهم کنند.

وی بیان کرد: همچنین قول وزیر آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه جدید برای دانش آموزانی که در فضای آموزشی فرسوده در جوار امام زاده یحیی بن زید(ع) درس می‌خوانند برای مردم گنبدکاووس بسیار ارزشمند است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به وجود دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌هایی مشابه گنبدکاووس، از استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خواست هرچه زودتر زمینه تحقق دانشکده علوم پزشکی به عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح صدها پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha