۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85329575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده قیدار به ابهر همچنان قربانی می گیرد

۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85329575
جاده قیدار به ابهر همچنان قربانی می گیرد

زنجان- ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت : متاسفانه در ماه آذر امسال در جاده قیدار به ابهر هشت نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دادند که بی توجهی ها و تداوم وضعیت کنونی بسیار نگران کننده خواهد بود.

سرهنگ مهدی میناخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده قیدار به یکی از نقاط حادثه خیز و بحرانی استان تبدیل شده و با وجود پیگیری های انجام گرفته همچنان معضلات برقرار است.

وی با بیان اینکه جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شده است، اضافه کرد: تا کنون آنگونه که باید و شاید اقدام عملی در این خصوص انجام نگرفته است که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول علت اصلی بروز تصادفات منجر به فوت در این جاده را کوهستانی و کم عرض بودن آن ذکر کرد و گفت: برای کاهش وقوع حوادث ناخوشایند این جاده باید تعریض و ۲ بانده شود.

وی اضافه کرد: تحقق این کار نیازمند تخصیص اعتبار بالایی است که امیدواریم این موضوع در دور دوم سفر رییس جمهوری به استان مطرح شود.

این مسوول به وقوع تصادفات چند روز اخیر در این استان اشاره کرد و گفت: روز گذشته برخورد سه دستگاه تصادف خودروی تیبا نیسان و ساینا کیلومتر ۳۵قیدار به ابهر گزارش شد که متاسفانه این حادثه ۶ مصدوم و ۲ نفر فوتی بر جا گذاشت.

وی یادآوری کرد: ۲۹ آذر امسال نیز یک مورد واژگونی دنا در آزاد راه زنجان به تبریز لاین جنونی به وقوع پیوست که این رخداد تلخ نیز سه نفر فوتی و سه مجروح به دنبال داشت.

میناخانی افزود: در مجموع طی هفته گذشته شمار کشته های تصادفات زنجان افزایشی بود و بررسی ها نشان می دهد خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ از عوامل منجر به آن بوده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های استان را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت: بیشترین وقوع تصادفات در یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق می افتد که ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد است.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۷۸ دستگاه ترددشمار، ۶ دستگاه دوربین نظارتی با فناوری عکاسی ثابت، ۳۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات و پنج سامانه توزین در حین حرکت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha