۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85329560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انس نسل جوان با فرهنگ شهادت در تشییع پیکر شهدای گمنام موج می زد

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: اینکه جوانان و نوجوانان امروز با وجود اینکه جنگ را ندیده و از نزدیک لمس نکرده اند اما با شهیدان به ویژه شهدای گمنام انس و الفت پیدا کرده اند.

سردار "جمال شاکرمی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه در نقاط مختلف استان عطر و رایحه شهدای گمنام پیچید و پیکر پاک چهار شهید در چهار نقطه استان تشییع و تدفین شد.

وی افزود: دهستان گنجوان از توابع بخش بولی شهرستان چوار آخرین ایستگاه دفن شهدای گمنام در ایام فاطمیه بود که عصر دیروز با حضور پرشور مردم این منطقه مراسم باشکوهی برگزار شد.

شاکرمی ادامه داد: تشییع پیکر شهدای گمنام با مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم برای مشایعت این شهیدان به منزلگاه ابدیشان انجام گرفت و این حضور خودجوش مردمی به آیین تشییع پیکر شهدا ارزش خاصی داد.

وی یادآور شد: امسال با مشارکت و برنامه ریزی مشترک ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و آموزش و پرورش پیکر شهدای گمنام به میان مدارس رفت و این شهدای گرانقدر درس شجاعت، رشادت و شهادت را به دانش آموزان دادند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اضافه کرد: این بچه های جنگ ندیده نسل امروز با شهیدان گمنام عهد بسته اند که راه آنها را ادامه دهند و مدافع آرمان ها و اهداف شهدا باشند.

به گفته شاکرمی این شهیدان در بحبوحه جنگ تحمیلی مظلومانه و گمنام به شهادت رسیدند و بعد از سالیان دراز پیکر مطهر آنها تفحص و بر روی دستان مردم تشییع شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: تشییع پیکر شهدای گمنام در ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه این بانوی عظیم الشان، به یاد شهدای بی دفاع غزه صورت گرفت.

وی با اشاره به نبرد ددمنشانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: امروز مظلومیت و استقامت مردم غزه برای جهانیان نمایان شده است و تشییع مردمی پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور و استان ایلام با همبستگی مردم غزه پیوند خورد.

به گزارش ایرنا، همزمان با ایام فاطمیه، استان ایلام میزبان پیکر چهار شهید گمنام دفاع مقدس بود که این شهیدان به تدریج از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در آسمان آباد چرداول، ماژین دره شهر، پالایشگاه گاز و دهستان گنجوان چوار با مشارکت عموم مردم و مسئولان تدفین شدند.

عصر دیروز با حضور سردار "نعمان غلامی" فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) آیین تشییع و تدفین آخرین شهید فاطمیه که در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای دهلران از توابع استان ایلام تفحص شده بود، در دهستان گنجوان بخش بولی از توابع شهرستان چوار صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha