هوشیاری مردم و سران طویف اجازه تحریک گسل‌های مذهبی را در سیستان و بلوچستان نمی‌دهد

چابهار- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان به دنبال تحریک گسل‌های مذهبی در این استان هستند و هوشیاری مردم تاکنون اجازه نداده این گسل تحریک شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی شامگاه پنجشنبه در چهارمین همایش روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی با محورهای خانواده آموزش مسایل تربیتی بیماری‌های خاص و فضای مجازی حاشیه نشینی اعتیاد و خودکشی که با حضور علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهارکرد: اکنون با هوشیاری سران طوایف و بزرگان، دیگر در تله دشمنان گرفتار نخواهیم شد، همه باهم برای توسعه و آبادانی منطقه پای کار هستیم تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در راسک، افزود: مردم راسک از این حادثه نگرانتر و متاثرتر از دیگران بودند، بیانیه دادند و این حادثه را محکوم کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دهه ۸۰ با اتفاقات تروریستی که رخ داد، تمرکز مدیریتیمان بهم ریخت، حداقل ۱۰ سال از استان‌های دیگر کشور، عقب ماندیم و روند توسعه و آبادانی این منطقه با خلل مواجه شد.

وی با تاکید بر همراهی بسیار خوب مردم با نظام گفت: دغدغه و اولویت ذهنی جوان سیستان و بلوچستان هم اکنون توسعه است با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی از شمال تا جنوب استان برای آبادانی این منطقه مصمم هستیم.

هوشیاری مردم و سران طویف اجازه تحریک گسل‌های مذهبی را در سیستان و بلوچستان نمی‌دهد

لزوم تحقیق و پژوهش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: تحقیق و پژوهش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خیلی مهم است چون مساله اعتیاد تهدید جدی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، خانواده‌های زیادی را داریم که در بستر اعتیاد واقعاً تاب و توانشان را از دست دادند.

دکتر عباسعلی اویسی گفت: این همایش‌ها کمک می‌کند به ما که نگاه اندیشمندانه‌ای به تهدیدهایمان داشته باشیم.

وی افزود: اتفاقات زیادی در بستر اجتماعی ما رخ می دهد که وقتی منشا شناسی می‌کنیم منشا آن به اعتیاد برمی‌گردد، خود طلاق به عنوان یک پدیده‌ای که ممکن است فراوانی آن جدی نباشد اما اعتیاد بستر آن را فراهم می کند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عزیزانی را داریم که متاسفانه از ظرفیت های اقتصادی لازم برای ادامه حیات و زندگی بی بهره اند یا کم بهره اند همه اینها ایجاب می‌کند که ما وارد این عرصه بشویم و با تحقیق و پژوهش راهکار لازم را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیداد کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha