مسکو اتحادیه اروپا را درباره تحریم خبرنگاران روسی به مقابله به مثل تهدید کرد

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه به گنجاندن رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران روسی در آخرین بسته تحریم‌ها از سوی بروکسل پاسخی متناسب خواهد داد، تاکید کرد: این امر به ناچار اقدامات تلافی جویانه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، زاخارووا با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در عمل در تضاد با تمامی تعهدات بین‌المللی و ادعاهای خود عمل می‌کند، گفت: رویکرد عملی اتحادیه اروپا بار دیگر پوچ بودن ادعای خود درباره سردمداری حفاظت از آزادی رسانه‌ها، کثرت‌گرایی عقاید و حقوق بشر را به اثبات رسانده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد: با وجود اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه خبرنگاران روسی، این اتحادیه باید بداند که نمی‌تواند با دستورالعمل‌ها و اعمال تحریم‌ها جلوی انتشار حقایق را بگیرد.

به نوشته اسپوتنیک، روابط بین مسکو و پایتخت‌های غربی در حال حاضر به پائین‌ترین سطح خود از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین رسیده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha