لحظه‌شماری مرزنشینان مراوه‌تپه برای دیدار با سید محرومان+فیلم

گرگان- ایرنا- مراوه‌تپه شهری کوچک در آخرین نقطه شرق گلستان است که بیشتر ساکنان آن را ترکمن‌های مهربان تشکیل می‌دهند. مردم صبوری که برای نخستین‌بار در تاریخ شهر خود میزبان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور هستند و امیدوارند با حضور سید محرومان، کمبودهای تاریخی خود را به گوش رییس جمهور برسانند و از آیت‌الله رئیسی برای حل آنها کمک بطلبند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، در جریان برگزاری سفرهای استانی دولت سیزدهم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی قرار است تا ساعتی دیگر با مردم مرزنشین مراوه‌تپه دیدار کند که شوق دیدار با رییس جمهور، ساکنان این شهر را که اغلب ترکمن‌های اهل سنت هستند از ابتدای صبح به میعادگاه کشانده است.

هوای مراوه‌تپه در نخستین روز زمستان، آفتابی اما سرد است. زن و مرد مراوه‌تپه‌ای بی‌توجه به سوز سرما، در حال رفتن به سمت «عیدگاه» هستند تا رسم میزبانی را برای استقبال از آیت‌الله رئیسی به‌جا بیاورند.

عیدگاه همان جایی که ترکمن‌های اهل سنت، مهمترین مناسبت‌های دینی خود مانند نماز عید فطر و قربان را با حضور حداکثری به‌جا می‌آورند و حالا مراوه‌تپه‌های دسته دسته خود را به عیدگاه می‌رسانند تا اجتماع بزرگی را شکل دهند.

با حضور گسترده عوامل انتظامی و بسیج، امنیت کامل در منطقه برقرار بوده و مردم با نظم و امنیت وارد عیدگاه می‌شوند.

لحظه‌شماری مرزنشینان مراوه‌تپه برای دیدار با سید محرومان

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha