دولت ۴۵ هزار میلیارد ریال در حوزه راه‌های گلستان هزینه کرد

گرگان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم برای افزایش رفاه مردم در استان گلستان و ارتقای امنیت جاده‌های این استان ۴۵ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره‌های ارزش گلستان با حضور رییس‌جمهور، مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: وزارت راه‌وشهرسازی برای توسعه راه‌های گلستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب کرده است.

وی با بیان این‌که طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی گلستان تعریض و بهسازی شد افزود: در این مدت ۸۵ کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسید و ۶۷ کیلومتر راه روستایی نیز ایجاد شد. همچنین ۸۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی بهسازی شد و در ۳۰۰ روستای دیگر هم برای بهسازی راه‌ها اقدامات آغاز شده است.

بذرپاش اعلام کرد کریدور شرق به غرب و همچنین کریدور شمال به جنوب استان توسعه می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت داشتن ایمن‌سازی جاده‌ها برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تصریح کرد: ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های گلستان شناسایی شد که ۹۵ نقطه در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفتند و از این تعداد نیز ۳۰ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی و اصلاح شدند.

بذرپاش درباره اقدامات انجام شده دولت برای تامین مسکن در گلستان نیز اظهار کرد: امروز سه هزار و ۵۰۰ مسکن در قالب طرح نهضت ملی به مردم گلستان تحویل داده شد.

وی افزود: گلستان مانند مازندران و گیلان به خاطر شرایط جغرافیایی با کمبود زمین برای ساخت مسکن مواجه است. اما با بررسی‌های انجام شده و مکان‌یابی مناسب، زمین مورد نیاز برای ایجاد چهار شهرک در این استان تامین شد. ۲۵۰ هکتار زمین برای نهضت مسکن واگذار شده و رونداجرای نهضت ملی مسکن در گلستان تداوم می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که بانک‌های گلستان همکاری‌های لازم برای ساخت مسکن داشته باشند و به مردم برای ساخت خانه با تسهیل فرآیند ارائه تسهیلات کمک کنند.

بذرپاش به اقدامات انجام شده برای احیای خلیج گرگان که از تاکیدات رییس‌جمهور بود اشاره کرد و گفت: با عزم همگانی در خلیج گرگان اتفاق خوبی رقم خورد که باید این کار را به طور مستمر پیگیری کنیم تا حال خلیج گرگان دوباره ناخوش نشود.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش همراه با رییس‌جمهور در دومین سفر هیات دولت به گلستان امروز –پنجشنبه- عازم این استان شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha