نماینده مجلس: تعریض «جاده مرگ» اقدام ماندگار دولت در گلستان است

گرگان-ایرنا- نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت که تعریض و بهسازی جاده مرگ به عنوان اقدام ماندگار دولت سیزدهم، موجب رضایت‌مندی و شادمانی مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالجلال ایری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو سال پیش این مسیر به جاده مرگ‌ معروف بود و جان بسیاری از عزیزان ما را گرفته و اقدام دولت سیزدهم دعای خیر مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها را برای دولتمردان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تعریض و آسفالت مسیر بندرترکمن به آق‌قلا برای همه گلستان سودمند است، بیان کرد: انجام این اقدام جهادی به عنوان یکی از خدمات ماندگار دولت سیزدهم در اذهان مردم ثبت می‌شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهسازی و تعریض جاده بندترکمن به آق‌قلا از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: در زمان حاضر پروژه راهداری به اتمام رسیده و امیدوارم راه و شهرسازی نیز بدون اتلاف وقت این پروژه را بهسازی و تعریض کند.

ایری یادآور شد: در دولت سیزدهم تا کنون در حوزه غرب استان گلستان بیش از ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی و راه‌های شهری بهسازی و تعریض شد که این اقدام دولت در نوع خود بی‌نظیر بود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهسازی و ساخت راه‌های روستایی مطالبه چندین ساله ترکمن‌ها بود که در دولت سیزدهم عملیاتی شد، افزود: بهسازی و احداث جاده‌ در چند مسیر از جمله مسیر قره‌قاشقلی، پنج پیکر، سیمین‌شهر به آق‌قلا درخواست دیگر مردم از رییس جمهور است.

وی تاکید کرد: درخواست مردم بندرترکمن از رییس جمهور افتتاح گذر هم‌سطح راه‌آهن (خیابان ابوعمار) است. بندرترکمن تنها یک راه دارد و افتتاح گذر هم‌سطح خیابان ابوعمار خدمت ماندگار دیگری از دولت سیزدهم خواهد بود.

ایری لایروبی کانال آشوراده و احیای خلیج گرگان را گام ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد و گفت: به نمایندگی و از سوی مردم کردکوی، بندرترکمن و گمیشان از همه دست‌اندرکاران این پروژه مهم و حیاتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha