مقام نظامی روس: شرایط در قفقاز جنوبی تثبیت خواهد شد

مسکو-ایرنا-رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با بیان اینکه «مسکو به دنبال انعقاد معاهده صلح بین ایروان و باکو است»، گفت:شرایط منطقه قفقاز جنوبی به تدریج تثبیت خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از منابع خبری روس، والری گراسیموف افزود: «روسیه به دنبال رفع انسداد در مسیرهای ارتباطی و حمل و نقل، انعقاد پیمان صلح و رفع اختلاف نظرهای شدید ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.»

سیاست آمریکا منجر به تنش شدید در خاورمیانه شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جنگ غزه گفت: «سیاست غیرمسئولانه آمریکا منجر به تشدید مجدد تنش در خاورمیانه شد و درگیری چندین ساله میان فلسطین و اسرائیل را به یک نبرد نظامی تمام عیار تبدیل کرد.»«در شرایط امروز بحران غزه که تعداد کشته‌ها به ده‌ها هزار نفر رسیده است، چشم‌انداز پایان این جنگ روشن نیست».

وی در ادامه افزود، آمریکا و متحدانش به طور سیستماتیک هنجارهای حقوق بین‌الملل را تخریب و نقش سازمان ملل به عنوان نهاد هماهنگ کننده روابط دولت‌ها را تضعیف می‌کنند.

گرامیسوف همچنین خاطرنشان کرد، ایالات متحده و متحدان اروپایی آن از رهبران آفریقایی را برای دستیابی به اهداف نواستعماری خود باج‌خواهی می‌کنند.

جنگ ترکیبی-نیابتی آمریکا در اوکراین علیه روسیه

به گفته گرامیسوف، بحران امروز در اوکراین عاملی اساسی در شکل‌گیری فضای سیاسی-نظامی منطقه و جهان است.

وی افزود: این بحران که به شکل جنگ ترکیبی نیابتی آمریکا و متحدانش علیه روسیه در حال وقوع است به دست اوکراین انجام می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که کشورهای غربی با حمایت همه جانبه از رژیم کی‌یف باعث نابودی جمعیت روس‌زبان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک شدند و در طول هشت سال به طور فعال با افزایش پتانسیل نظامی نیروهای مسلح اوکراین، کی‌یف را برای حل و فصل اجباری درگیری در دونباس و حمله به شبه جزیره کریمه تحت فشار قرار دادند. در این شرایط روسیه چاره‌ای جز آغاز عملیات ویژه نظامی نداشت.

معاون اول وزیر دفاع روسیه گفت: «بریتانیا و فرانسه بیش از ۲۰۰ موشک طوفان سایه و اسکالپ برای هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی در کریمه و دونباس به کی یف منتقل کردند. نیروهای مسلح اوکراین ۴ ژوئن یک ضد حمله را آغاز کردند و با وجود تلفات سنگین در محور زاپروژیا نتوانستند حتی بر منطقه دفاعی تاکتیکی روسیه غلبه کنند.»

گرامیسوف در ادامه با اشاره به خسارات و تلفات اوکراین در طول ۶ ماه گذشته گفت: «نیروهای کی‌یف حدود ۱۶۰ هزار نفر، سه هزار دستگاه خودروی زرهی، ۷۶۶ تانک و همچنین ۱۲۱ فروند هواپیما و ۲۳ فروند بالگرد خود را در همه محورها از دست دادند.»

وی اظهار داشت: اوکراین که قادر به دستیابی به اهداف در میدان نبرد نیست، اقدامات ضد روسی خود را با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غربی انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha