به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از گاردین، تنشهای ایجاد شده در دریای سرخ بیش از ۱۰۰ شرکت حمل و نقل جهانی را مجبور کرده کشتیهای خود را به جهت دیگری غیر از کانال سوئز هدایت کنند که به نظر میرسد، هزینههای گزافی بابت این تصمیم باید پرداخت کنند.
شرکت کشتیرانی آلمانی«ناگل» اعلام کرده که ۱۰۳ کشتی تاکنون مسیر خود را تغییر داده و انتظار میرود که تعداد بیشتری در روزهای آینده تغییر مسیر به سمت آفریقای جنوبی داشته باشند.
به نوشته گاردین، در صورت تغییر مسیر کشتیها از مسیر آفریقای جنوبی، ۶هزار مایل به مسیر آنها اضافه خواهد شد که به طور معمول حداکثر چهار هفته به زمان تحویل کالاها افزوده خواهد شد.
جنبش انصارالله و ارتش یمن اعلام کردند تا زمانی که رژیم اسرائیل به جنایات خود در نوار غزه ادامه دهد، حملات علیه کشتیهای تجاری ادامه خواهد داشت.
سالانه حدود ۱۹هزار کشتی در کانال سوئز تردد میکنند و این کانال را به یکی از مسیرهای کلیدی جهان، به ویژه برای سوخت های فسیلی و کالاهای بین آسیا و اروپا تبدیل کرده است.
پیش از این شرکت بزرگ کشتیرانی دانمارکی مرسک که ۱۵ درصد از بازار جهانی حمل و نقل کانتینری دریایی را در اختیار دارد، تمام حمل و نقل دریایی خود از باب المندب را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.
همچنین شرکت حمل و نقل دریایی «هاپاگ لوید» که ۷ درصد از بازار جهانی حمل و نقل دریایی را در اختیار دارد، مسیر کشتی های خود از طریق دریای سرخ را تغییر داد و شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» نیز حمل و نقل تمام محموله های خود را از طریق باب المندب را تعلیق کرده است.
در همین حال، نشریه صهیونیستی گلوبس اعلام کرده که چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ کشتیرانی جهان حرکت کشتی های خود در دریای سرخ را متوقف کردهاند.
نظر شما