۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85329058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ نقطه برای توسعه فیبر نوری در خراسان جنوبی مشخص شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۸ نقطه در استان مورد هدف شرکت مخابرات است که باید طی یک ماه آینده به شبکه فیبر نوری متصل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی شهرداران استان افزود: حفاری‌هایی اجرای شبکه فیبر نوری برعهده شهرداری‌هاست و هزینه حفاری از سوی استانداری پرداخت خواهد شد اما انتظار می‌رود شهرداری‌ها با همه توان پای کار باشند و با مسیریابی درست بتوان شبکه را اجرایی کرد.

وی گفت: توسعه فیبر نوری در سطح شهرها و روستاهای استان به عنوان یک زیرساخت مهم به ویژه در آستانه انتخابات امسال ضروری است و در این زمینه شهرداران باید همکاری کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فیبر نوری امنیت بالاتری دارد و باید در این انتخابات از این امکان استفاده شود تصریح کرد: شهرداری‌ها در اجرای این پروژه به بخشداری‌ها و فرمانداران کمک کنند و نگران هزینه‌ها نباشند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در اجرای این ۱۸ نقطه باید عملکرد قابل قبولی در کشور داشته باشد و در قانون انتخابات نیز همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری هستند.

عباس‌زاده گفت: این نقاط قبل از برگزاری مانور انتخابات باید به شبکه فیبر نوری متصل شود و راهکاری هم برای جبران هزینه‌ها پیدا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات کوتاه ترین مسیرها را برای اجرای شبکه مشخص کند تا شهرداری‌ها متحمل هزینه اضافه نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: انتخابات پیش رو برای مردم داخل و دیگر کشورها مهم و سنگ محک بسیاری از مسائل خواهد بود.

وی یادآور شد: سرعت تحولات دنیا نشان می‌دهد که اتفاقات بسیاری با سرعت رخ داده لذا مساله انتخابات برای ملت ما تعیین کننده است.

عباس‌زاده گفت: امید است این ظرفیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران و سکوی پرش آرمان‌های انقلاب باشد اما باید بدانیم با چه مقوله مهم و حیاتی طرف بوده و کارگزار اجرای آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات پشتوانه‌ کشور و مظهر مردم‌سالاری دینی است که برای دنیا پیام دارد اضافه کرد: نباید به موضوع انتخابات به عنوان یک مسئله کوچک نگاه کرد اگرچه اجرای آن برای ما سهل است اما نباید در این زمینه ساده انگاری داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود انتخابات را به عنوان بالاترین مظهر حضور مردم جدی بگیریم زیرا سنگر نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید در مقابله هجمه دشمن حفظ شود.

۱۸ نقطه برای توسعه فیبر نوری در خراسان جنوبی مشخص شد

وی با اشاره به اینکه امسال اولین انتخابات در دولت سیزدهم برگزار می‌شود افزود: کوچکترین خلل در انتخابات تبعات سنگینی دارد و در این زمینه همه مسوولان باید موضوع را جدی بگیرند.

عباس‌زاده با بیان اینکه اولین انتخابات بعد از اغتشاشات پاییز پارسال است و اهمیت کار را افزایش می‌دهد گفت: در انتخابات پیش رو رئیس جمهور از خراسان جنوبی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری است لذا اهمیت آن بالا بوده و از این لحاظ باید همه جوانب برگزاری باشکوه انتخابات سنجیده شود.

وی افزود: در فرصت باقیمانده برای شور انتخاباتی باید تلاش کرد و راهبرد اصلی آن امیدآفرینی است، تحولات عظیم دنیا هم ایجاب می‌کند که درصد مشارکت در انتخابات امسال ویژه باشد و همه در این زمینه مسوول هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب و برنامه ریزی لازم برای افزایش مشارکت مردم برعهده همه دست اندرکاران است گفت: از هیچ تلاشی نباید فروگذار کرد لذا شهرداران هم با همه امکانات باید پای کار باشند.

وی ادامه داد: ممنوعیت استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغات نامزدهای نهایی انتخابات در این دوره برداشته شده و دولت و نهادهای عمومی می‌توانند با حق استفاده مساوی این امکانات را در اختیار ستادهای تبلیغاتی قرار دهند.

عباس‌زاده گفت: ساز و کار استفاده از این امکانات از سوی فرمانداری‌ها تعریف می‌شود اما شهرداری‌ها از هیچ امکانی نباید فروگذار کنند، پرهیز از جانبداری هم اهمیت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد لذا در ۲ هفته فرصت تبلیغات مد نظر باشد.

وی افزود: هرگونه فعالیت تبلیغاتی شهرداران موجب ایجاد موج منفی در زمان انتخابات می‌شود لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه اتصال شهرداری‌ها به پنجره واحد زمین جدی گرفته تا دسترسی شهروندان به اطلاعات تسهیل شود گفت: تاکنون اراضی خارج از محدوده شهرها در این سامانه بارگذاری شده و اکنون باید اراضی داخل محدوده شهرها اطلاعات آن ثبت شود.

وی عنوان کرد: موضوع شهر هوشمند هم باید در بین شهرداری‌های استان جدی گرفته شود که در این زمینه اولویت با بیرجند است.

عباس‌زاده همچنین گفت: همکاری شهرداری در اجرای برنامه‌های ایام فاطمیه قابل تقدیر است به خصوص در مرکز استان استقبال مردم از برنامه‌ها خوب بود.

نبود کارگر در حفاری‌ها، استعلام از شرکت‌های خدمات رسان، لزوم مشخص شدن عمق استاندارد برای حفاری‌های توسعه شبکه فیبر نوری و تعیین تکلیف شهرداری‌ها در اجرای پروژه های مشترک با سپاه از مهم‌ترین موضوعاتی بود که توسط شهرداران در این جلسه مطرح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha