۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85328850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های خراسان جنوبی در فصل پاییز کمتر از نرمال بود

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش‌های استان در فصل پاییز امسال به سطح نرمال نرسید و نسبت به بلندمدت کاهش دارد.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارندگی‌ استان در فصل پاییز امسال ۷.۳ میلیمتر بوده که نسبت به وضعیت نرمال بلندمدت ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: اما این میزان بارندگی نسبت به میانگین بارش‌های فصل پاییز پارسال با ۶.۱ میلیمتر حدود ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: میانگین بارندگی‌ فصل پاییز استان در بلندمدت ۱۷.۱ میلیمتر است و در برخی شهرستان‌ها بارش‌ها فراتر از نرمال بوده به عنوان مثال در شهرستان زیرکوه میانگین‌ بارندگی فصل پاییز ۱۶.۶ میلیمتر و در نهبندان ۱۳.۳ میلیمتر است.

وی گفت: میانگین بارندگی‌ بیرجند هم در فصل پاییز ۱۱.۵ میلیمتر به ثبت رسید.

بارش‌های خراسان جنوبی در فصل پاییز کمتر از نرمال بود

ثبت دمای یخبندان در هفت ایستگاه هواشناسی استان

نخعی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته هفت ایستگاه هواشناسی استان دمای یخبندان را ثبت کردند و در این مدت غیر از شهرستان طبس که دمای بالای پنج درجه را ثبت کرد تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان دمای بین منفی پنج و یک درجه را به ثبت رساند.

وی گفت: امروز و فردا دمای هوای استان پایدار و یکنواخت است اما همچنان سرما و یخبندان به صورت فراگیر تا صبح جمعه ادامه دارد و اوایل هفته آینده از شدت سرما و یخبندان کاسته می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی پنج درجه سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۱ درجه گرم‌ترین نقطه استان بود همچنین تغییرات دمایی در بیرجند بین منفی ۲ و ۱۸ درجه به ثبت رسید.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیش‌بینی کرده بود براساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی، بارندگی‌های استان در فصل پاییز نرمال و در برخی مناطق فراتر از نرمال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha