۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع پنج نقطه حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع و اصلاح پنج نقطه حادثه خیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است که برای رفع آنها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، علی محمد روستا شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از رانندگان‌، راهداران و مجموعه حمل و نقل استان، در یاسوج اظهار کرد: ۸۷۷ نقطه حادثه خیز در کشور مصوب شده است که ۱۳ مورد سهم این استان است و پنج نقطه برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رفع دو نقطه حادثه خیز نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و سه نقطه حادثه خیز دیگر (دارای پیشرفت ۱۰ تا ۶۹ درصد) نیازمند اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تخصیص اعتبارات به خوبی دیده می شود، گفت: تلاش ما ارتقای کمی و کیفی این حوزه است.

روستا با بیان اینکه برای ایمن سازی جاده ها هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم، ادامه داد: با توجه به تاثیر گذاری آموزش، جایگاه آموزش جامعه در این‌ موضوع بیشتر و بهتر دیده شود و در برنامه مدونی آموزش رانندگان برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای در دستور کار قرار گیرد و سهم تقصیر خودرو نیز در تصادفات دیده شود.

وی با اشاره به وضعیت پروژه پاتاوه به دهدشت، گفت: یکی از اساس ترین پروژه های حوزه عمرانی استان که در دولت سیزدهم تعیین‌ تکلیف شده محور ملی پاتاوه به دهدشت است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعلام کرده ایم تا زمانی که علائم راهنمایی و رانندگی به اندازه کافی در این محور نصب نشده و جاده به طور کامل ایمن سازی نشده و نظرات فنی پلیس راه تامین نشود از تردد اتوبوس از این محور جلوگیری شود.

روستا بر تسریع در آسفالت راه های روستایی مناطق مختلف استان تاکید کرد و افزود: آسفالت راه های روستایی در اولویت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه ها، بیان کرد: جلسات کمیسیون ایمنی راه ها تحلیلی شود تا مشکلات راه های استان به صورت اساسی حل و فصل شود.

کار راهداران سخت و طاقت فرسا است که می طلبد در کنار کار سختی که انجام می دهند این قشر زحمتکش به لحاظ حقوق و مزایا و همچنین بیمه مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهارکرد: در حال فراهم کردن‌مقدمات تفاهم نامه ای با سازمان راهداری کشور جهت نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای نوسازی لجستیگ به استان اختصاص هستیم.

روستا عنوان کرد: به محض اینکه اولین پیش پرداخت به استان اختصاص یابد وارد فاز خرید تجهیزات خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha