برخورداری روستاهای آذربایجان‌غربی از راه آسفالته به بیش از ۷۸ درصد رسید

مهاباد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال با افزایش ۲ درصدی میانگین برخورداری روستاهای استان از راه آسفالت، این ضریب به ۷۸.۳۵ درصد رسیده است.

جعفر صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال قرارداد بهسازی و آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان منعقد شد که تاکنون ۱۵۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده یا آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: برای اتمام این ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: امسال از محل اعتبارات استانی سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال و از محل محرومیت زدایی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی اختصاص یافته که با تخصیص آن جهش خوبی در بخش توسعه راه روستایی خواهیم داشت.

صادقی اضافه کرد: همچنین در بخش راه‌های اصلی امسال حدود ۳۶۲ کیلومتر پروژه لکه گیری و روکش از اعتبارت استانی و ستاد اربعین در مسیرهای منتهی به تمرچین در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از نصب نیوجرسی به عنوان جداکننده در برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: ۲۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در مسیر مرز تمرچین، مرز رازی، گردنه قوشچی، مسیر ارومیه - مهاباد و برخی دیگر از شهرستان‌ها تهیه و نصب شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی حدود ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار کیلومتر روستایی و بقیه اصلی و فرعی و بزرگراه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha