وزیر کشور: شهید فخری‌زاده دانشمند بزرگ و پرچمدار هسته‌ای ایران است

ساری- ایرنا- وزیر کشور شهید فخری‌زاده را دانشمند بزرگ و پرچمدار هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: برگزاری جشنواره پژوهشی از دستاوردهای علمی این دانشمند ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان مازندران در محل فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور در جشنواره پژوهشی شهید محسن فخری‌زاده از برنامه‌های سفر به مازندران است.

طبق برنامه استانداری مازندران وزیر کشور سخنران ویژه جشنواره پژوهشی شهید فخری‌زاده است و پژوهشگران برجسته و نمونه نیز با حضور وحیدی تجلیل می‌شوند.

برنامه‌ریزی‌هایی که پارسال و پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره پژوهشی شهید فخری‌زاده در مازندران انجام شد، فراخوان دومین دوره این رویداد پژوهشی نیز منتشر شده و برای دومین سال پیاپی پژوهشگران برتر در این رویداد معرفی و تجلیل می‌شوند.

ترغیب کارکنان دولت و خانواده‌های آنان به اجرای طرح‌های پژوهشی، جلب توجه دانشجویان به تدوین پایان‌نامه و رساله‌های تقاضا محور و همچنین اتصال دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و صنعت از اهداف برگزاری همایش پژوهشی شهید فخری‌زاده عنوان شده است.

وزیر کشور همچنین از افتتاح کمپ ماده ۱۶ مواد مخدر در بابل خبر داد.

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان پر خطر و بی‌خانمان موسوم به مرکز ماده ۱۶ بابل ظرفیت پذیرش یک‌هزار نفر را دارد.

براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

همچنین در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha