دیپلمات روس: «استانداردهای دوگانه» غربی‌ها در برابر فلسطین آشکار است

تهران-ایرنا- رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین اظهار داشت: غرب «سیاست ریاکارانه استانداردهای دوگانه» خود را با نادیده گرفتن طرح دعوت از یک نماینده فلسطینی در نشست مجمع «سازمان امنیت و همکاری امنیت اروپا» نمایان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کنستانتین گاوریلوف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» تصریح کرد: زمانیکه تنش‌ها در خاورمیانه به اوج خود رسید، ریاست «مجمع همکاری امنیتی» (FSC) کانادا از نماینده اسرائیل در «سازمان امنیت و همکاری امنیت اروپا» (OSCE) دعوت کرد تا وضعیت منطقه درگیری را ارزیابی کند.

وی ادامه داد: در واکنش به این اقدام، موضع اصولی خود را مطرح و خاطرنشان کردیم که همه طرف‌های درگیر در نزاع حق دارند برآورد خود از تحولات جاری را بیان کنند. این رویکردی است که همیشه در چارچوب سازمان ملل وجود داشته است.

دیپلمات روس گفت: این طرح با «سکوت محض» روبرو شد که بار دیگر سیاست ریاکارانه غرب در استانداردهای دوگانه را آشکار کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و نوار غزه با تاکید بر اینکه «کشورهای غربی استانداردهای دوگانه درباره فلسطین دارند»، گفته بود: اعضای شورای امنیت هیچ پاسخی در مورد تخریب ساختمان‌ها و کشتار هزاران کودک در غزه ندارند. غرب با فلسطینی‌ها به‌عنوان شهروندان درجه دوم برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که با هدف ازبین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده‌خواهی تل‌آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش‌بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که در جریان آن تاکنون هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha