۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85328168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخذ سند تک برگ برای اراضی کشاورزی الزامی است

بیرجند- ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون حدنگار برای تمامی اراضی کشاورزی باید سند تک برگ صادر شود از همین رو در فرصت مشخص شده باید مردم نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی موحدی‌راد روز چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از اراضی کشاورزی دارای قول‌نامه یا مبایعه نامه عادی است اما همه این مدارک باید تبدیل به سند تک برگی شود.

وی اضافه کرد: اگر فردی اسناد رسمی مالکیت را جدی نگیرد آینده در هیچ محکمه یا دستگاه اجرایی اسناد عادی پذیرفته نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد: از همین رو باید اطلاع رسانی به مردم انجام شود تا اخذ سند رسمی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به احتمال بارندگی باید مسیرهای شهری در راستای رفع خطر آبگرفتگی از سوی دستگاه‌های متولی تعیین تکلیف و لایه روبی شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی ملی تخلف بوده و باید دستگاه های اجرایی به طور کامل رصد داشته باشند تا حقوق عامه ضایع نشود.

حجت الاسلام موحدی راد اضافه کرد: مشکلات و موضوعات مربوط به محله صفامنش شهر بیرجند هم باید در کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی پیگیری و نتیجه به دادگستری اعلام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۴۴ تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگ و ۲ هزار و ۵۹۷ جلد سند جدید برای املاک روستایی استان صادر شده است.

قاسم تنها افزود:همچنین یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۶۶ متر زمین از اراضی بنیاد مسکن استان امسال سنددار شده است.

وی یادآور شد: باید دستگاه‌های اجرایی در ارایه خدمات، بحث داشتن سند یا رعایت محدوده طرح هادی را لحاظ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha