آمادگی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) البرز برای برگزاری رویداد بین المللی شیلات

کرج - ایرنا - رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در مشکین دشت از آمادگی این مرکز برای برگزاری هفتمین رویداد علمی و بین المللی شیلات با هدف کمک به توسعه و رونق علمی و اجرایی شیلات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید داوود میررحیمی» روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» و «رویداد فناوری های نوین شیلاتی» در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) واقع در منطقه مشکین دشت استان البرز برگزار شد،با بیان اینکه ایران دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ساحل است، گفت: کشورمان از نظر جغرافیایی موقعیت ارزشمندی در حوزه دریایی دارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت جغرافیایی ایران در حوزه دریا توسعه یافته است، افزود: افزایش این قدرت مزیت های خوبی  دارد که یکی از این مزیت ها دربخش تامین مواد غذایی است.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)‌وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین رویداد بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان افزود: این کنگره به مدت سه روز از یکشنبه هفته آینده آغاز می شود که سومین روز آن که همزمان با آیین اختتامیه این رویداد است اختصاص به برگزاری نخستین رویداد فناوری های نوین شیلاتی دارد.

میررحیمی با بیان اینکه برای افزایش این قدرت بایستی هر کسی همچون رسانه نقش خود را به خوبی بازی کند، اظهار کرد: به همین منظور تلاش می کنیم که از این موقعیت جغرافیایی، کشور بهتر بهره مند شود به طوریکه اکنون میزان تولید محصولات دریایی ایران یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که اگر با ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی مقایسه کنیم حدود یک درصد از تولیدات بخش کشاورزی اختصاص به آبزیان و دریا دارد.

وی میزان تولید یک درصدی شیلات در بخش کشاورزی را نشان دهنده این موضوع دانست که صنعت شیلات هنوز جای کار زیادی در کشور ما دارد و نیاز به برنامه ریزی گسترده تری دارد.

۲ برابر شدن تولیدات شیلات تا ۲ سال آینده

میررحیمی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط دست اندرکاران شیلات کشور تا سال ۱۴۰۴ تولیدات این بخش به ۲ برابر افزایش یابد، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز داریم تا در حوزه کارآفرینی و منابع انسانی شیلات کشور تلاش زیادی داشته باشیم که امیدواریم این کنفرانس تلاشی جدید افزون بر این تلاش ها باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استانی وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کنند بخش شیلات کشور در مسیر توسعه حرکت رو به رشدی داشته باشد.

وی میزان سرانه مصرف آبزیان کشور را ۱۳ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: میانگین مصرف جهانی تقریبا ۲ برابر ایران است که باید با برنامه های در دست اقدام تلاش کنیم به این عدد نزدیک شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha