۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85327822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی راهی برای رفع چالش‌های جامعه است

اهواز- ایرنا - رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه چمران راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و چالش‌های منطقه است.

علی محمد آخوند علی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانشگاه چمران اهواز طی سال‌های اخیر راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل را در دستور کار قرار داده و تیم‌های تخصصی متشکل از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب ۳۰ گروه تخصصی در حال فراهم کردن مقدمات فراگیری روش شناسی ورود به عرصه پژوهش‌های کاربردی هستند تا فاصله موجود بین دانشگاه و جامعه را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه به زودی راه اندازی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی برای اولین بار در کشور در دانشگاه چمران نهایی می‌شود اظهارکرد: مجوز راه اندازی این پردیس در حال صادر شدن است البته موافقت اولیه و اصولی آن داده شده است.

آخوند علی افزود: با راه اندازی این پردیس گام اولیه برای رفع چالش‌های جامعه برداشته شده است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز پایه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد منطقه را دانشگاه‌ها به ویژه چمران اهواز دانست و گفت: قرار است پردیس دانشگاهی در پایلوت‌های کوچک، زیرساخت‌های لازم را برای برداشتن گام‌های بلند فناوری که به چالش‌های اقتصاد، بیکاری، مسایل اجتماعی و صنعت مرتبط است بردارد.

وی بیان کرد: فرآیند شکل‌گیری این پردیس در دانشگاه چمران اهواز در حال انجام است که امید است به تولید و پرکردن خلاهای حوزه‌های مختلف منجر شود.

علیرضا زراسوندی مدیر کل پیشتیبانی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اخیرا اعلام کرد مجوز راه اندازی ۱۲ پردیس علم و فناوری برای دانشگاه‌های کشور در شورای گسترش صادر شده و مستندات پردیس دانشگاه چمران اهواز به عنوان اولین پردیس مستقل دانشگاهی آماده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha