کمک‌های ایران به میلیون‌ها پناهنده فراتر از مسئولیت‌های بین‌المللی بوده‌است

تهران - ایرنا - مدیر کل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از حد انتظار و فراتر از مسئولیت های بین‌المللی و در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در ارایه خدمات به میلیون‌ها پناهنده تلاش‌های سخاوتمندانه‌ای داشته است.

به گزارش ایرنا از سازمان ملی مهاجرت، نشست گروه کارشناسان فرایند آلماتی در روز چهارشنبه - ۲۹ آذر - در باکو آذربایجان و با حضور نمایندگانی از کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکیه و ترکمنستان برگزار شد.

بهزاد مرادی پور مدیر کل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت به عنوان نماینده کشورمان در این نشست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ دهه است که به طور مستقیم از تبعات هجوم گسترده میلیون‌ها پناهنده و اتباع خارجی متاثر شده و رنج دشواری‌های فراوان آن را بر خود و مردم کشورش هموار ساخته است.

وی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به میلیون‌ها پناهنده و اتباع خارجی در داخل کشور بیش از حد انتظار و فراتر از مسئولیت‌های بین‌المللی و در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، بسیار سخاوتمندانه تلاش کرده و به رغم شرایط سخت زندگی از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط معیشت و گذران زندگی پناهندگان دریغ نشده است.

مدیر کل اجتماعی سازمات ملی مهاجرت بر اهمیت داده‌های کیفی و حکمرانی داده‌ها در مدیریت پناهندگان و مهاجرین و همچنین تغییر راهبرد و تحول مدیریتی در امور مهاجرین و مدیریت داده‌ها در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این، فرایند جمع آوری داده به شکل دستی و غیرمتمرکز بود اما در ساختار جدید به طور جدی از چند پارگی و پراکندگی سیستم‌ها و سامانه‌های جمع آوری داده ممانعت شده و اکنون تمامی مراجع و منابع تولید و فراوری داده در حوزه مهاجرین در یک سیستم جامع متمرکز و هوشمند در سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور تمرکز یافته است.

بهزادی پور افزود: در این شیوه چارچوب‌ها و فرمت‌ها علمی نظام مند و قانونی برای ثبت آثار بیومتریک و شاخص‌های کمی و کیفی وضعیت اتباع و مهاجرین پیش بینی و به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور نمایندگان کشورهای عضو و ناظر برگزار شد، مسائل مربوط به مهاجران در کشورهای میزبان، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و هماهنگی فعالیت‌ها در زمینه مهاجرت و همچنین تجربیات کشورها در زمینه مدیریت و بهبود کیفیت داده‌های مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کشورهای افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکیه و ترکمنستان در حال حاضر عضو روند آلماتی هستند و کشورهای ایران و پاکستان مقام ناظر را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha