۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85327573
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اوکراین به دنبال بسیج ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار سرباز تازه نفس

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت رهبری نظامی کشورش پیشنهاد بسیج ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار سرباز جدید را ارائه داده است اما برای این که او از این طرح حمایت کند باید چندین موضوع کلیدی آن بررسی شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای کی‌یف ایندیپندنت نوشت: زلنسکی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس دو ساعته پایان سال جاری میلادی در کی‌یف، به موضوع پیشنهاد ارتش برای بسیج نیروهای بیشتر، تولید پهپاد، حمایت غرب از این کشور و دیگر مسائل پرداخت.

زلنسکی در ماه نوامبر (آذر) گفت که به والری زالوژنی فرمانده کل ارتش اوکراین و رستم عمروف وزیر دفاع کشورش دستور داده است که طرح بسیج جدید را ارائه کنند.

وی در این کنفرانس گفت: این رقم بسیار مهم است. من گفتم که به استدلال بیشتری برای حمایت از آن نیاز دارم. به اطلاعات دقیقی درباره اتفاقات (پس از آن) با ارتش یک میلیونی در اوکراین نیاز دارم.

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود، ارتش باید مسائل مربوط به چرخش نیروها و رفع بسیج عمومی را بررسی کند.

زلنسکی با بیان این که این روند باید برای سربازان صفوف مقدم جنگ درنظر گرفته شود گفت فرماندهی نیروهای مسلح باید به روحیه سربازان توجه داشته باشد.

وی درباره هزینه‌های مالی این طرح گفت: بسیج نیروها با چنین فرمتی ۵۰۰ میلیارد هریونیا (واحد پول اوکراین) (۱۳.۴ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا با بسیج جوانان کمتر از ۲۷ سال و زنان موافقت خواهد کرد گفت، از فراخوان زنان حمایت نمی‌کنم. اما از بسیج مردان ۲۵ ساله -اگر همه ادله‌های لازم ارائه شود- حمایت می‌کنم. امروز فکر می‌کنم که بسیج آنها لازم است بنابراین با آن موافق هستم.

رئیس‌جمهوری اوکراین در بخش دیگری از این کنفرانس گفت که کشورش در سال ۲۰۲۴ یک میلیون پهپاد تولید خواهد کرد و افزایش تولیدات تسلیحاتی برای یک سال جنگی دیگر را هدف قرار داده است.

وی با بیان این‌که نیاز به زیرساخت مناسب برای مدیریت پهپادها نیز وجود دارد، گفت، از ایده افزایش تولید پهپادها و تشکیل واحدهای تخصصی استقبال می‌کند.

رئیس جمهوری اوکراین خاطرنشان کرد که در دیداری با فرماندهان ارشد نظامی داشته بر اهمیت تدارکات مناسب برای تحویل هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرده است.

زلنسکی همچنین گفت اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت بیشتری را در زمستان امسال دریافت خواهد کرد اما از افشای تعداد آنها خودداری نمود.

به گزارش ایرنا، تارنمای یورونیوز در گزارشی درباره وضعیت نیروهای اوکراینی در جبهه جنگ با روسیه نوشت: در حالی که مقامات نظامی اوکراین تلاش می‌کنند نیروهای تازه نفس را با نیروهای خسته‌ای که ۲ سال در جبهه بوده‌اند، جایگزین کند اما ارتش این کشور در حال حااضر با کمبود نیروهای جدید برای اعزام به خط مقدم مواجه است.

اولکساندر ولکوف فرمانده یکی از گردان‌ها از تیپ ۲۴ مکانیزه ارتش اوکراین در این باره گفت: یگان‌های ما کم‌کار هستند و ما به جوانان زیر ۴۰ سال و با انگیزه نیاز داریم.

مقامات اوکراینی اذعان کرده اند که میانگین سنی سربازان در جبهه افزایش یافته است. ولکوف با تایید این موضوع گفت که ۴۰ درصد یگان او ۴۵ سال و بالاتر هستند و آنهایی که ۲ سال در جبهه بوده‌اند خسته شده‌اند اما به دلیل کمبود نیروهای جدید، هنوز امکان جایگزینی آنها مقدور نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha