۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85327526
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

اراضی جدید طرح اقدام ملی ساوه در مرحله واگذاری به پیمانکار است

ساوه - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: اراضی جدید تخصیص یافته به اجرای طرح اقدام ملی در این شهرستان در مرحله واگذاری به پیمانکار برای آماده سازی است.

حمزه فضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲۰ هکتار اراضی در منطقه بام ساوه برای اجرای مرحله جدید طرح اقدام ملی پس از اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج از سوی شورای‌ مسکن به تصویب رسیده تا پس از اجرای معابر، تفکیک و آماده سازی به متقاضیان این طرح واگذار شود.
وی افزود: این مقدار از اراضی قرار است به پنج هزار و ۳۰۰ متقاضی تایید شده اقدام ملی مسکن در مرحله دوم ثبت نام و ۶۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت اعطا شود.
وی یادآور شد: این اراضی هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه برای واگذاری به پیمانکار جهت اجرای معابر و تفکیک اراضی است تا در سریع ترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان برای ساخت مسکن قرار بگید.
مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان که در سه محل احداث می شود از ۸۰ تا ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که یکی از طرح های پیشرو طرح مسکن ملی در اجرا است.
هم اکنون در این شهرستان یک هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی شامل ۹۸۰ واحدی در شهرک مهر، ۳۸۴ واحدی در شهرک علوی و ۴۸۴ واحدی بام ساوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.
هم اکنون به همت دولت سیزدهم طرح های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود ۱۵۱ هزار نفر برای برخورداری از سهمیه ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شده‌اند.
در این طرح در استان برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد تامین زمین و ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و یک‌هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل واحد قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha