۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85327488
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۰ کودک معلول در یزد به فرزندخواندگی سپرده شدند

یزد- ایرنا - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۰ کودک بیمار یا معلول در این استان به فرزندخواندگی سپرده شده اند.

" عباس متولی پور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری هم یک کودک بیمار به خانواده متقاضی واگذار شد.

وی اظهار کرد: این کودکان دارای معلولیت و بیماریهای مختلفی از جمله شکاف کام و یا معلولیت از ناحیه پا، معلول جسمی، بیماری قلبی، اتیسم و غیره بودند.

وی سن واگذاری این کودکان به خانواده های متقاضی را از شیرخوار تا سه سال بیان و تصریح کرد: اکثر زوجین متقاضی، بدون فرزند بودند.

متولی پور در زمینه واگذاری کودکان به خانواده متقاضی اضافه کرد: با توجه دستورالعمل و فرمهای سنجش خانواده هایی انتخاب می کردند که تمکن مالی خوبی داشته باشند و بر اساس مصاحبه اولیه و بررسی های مددکاری و مشاوره فرزندپذیری سعی بر این شده که خانواده هایی انتخاب شدند که شرایط مناسبی از نظر روانی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

وی گفت: اکنون ۶ کودک بیمار یا دارای معلولیت آماده واگذاری به عنوان فرزند خوانده می باشند و از خانواده ها که این امکان را دارند درخواست می شود تا در صورت امکان و داشتن شرایط در خصوص این امر خدا پسندانه با سازمان بهزیستی استان همکاری نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha