معاون رییس‌جمهور: عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی پذیرفتنی نیست

 مشهد-ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: هوش مصنوعی بزودی بجای بشر فکر، طراحی و تحلیل انجام خواهد داد و کشوری که در این موضوع دچار عقب ماندگی شود به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه در حاشیه سفر دو روزه خود به مشهد برای بازدید از طرحهای حوزه فناوری و هوش مصنوعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد دچار اشتباه راهبردی شده اند و استفاده از هوش مصنوعی را در حد اتوماسیون‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری در برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سند بالادستی مکلف شده است تا در ۶ حوزه فناورانه و از جمله هوش مصنوعی برنامه و اقدام جدّی داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اظهار کرد: بر همین اساس باید به موضوع هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشیم، بدین منظور بزودی دبیر شورای ملی راهبری و رییس مرکز ملی هوش مصنوعی تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: جنس فعالیت این شورا سیاست گذاری نیست بلکه شورای راهبری است و بنا دارد به انجام پروژه های بزرگ زیر ساختی هوش مصنوعی کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: سیاست ما در این مرکز و شورا این است که کارهای زیرساختی، ایجاد بستر و تنظیم گری با حمایت و توسط دولت انجام شود ولی توسعه دهنده اصلی کاربردهای هوش مصنوعی مردم و صنعت خواهند بود تا تصدی حداقلی دولت در این موضوع وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دهقانی: فناوری هوش مصنوعی اولویت جدی است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد؛رتبه ۱۷ ایران در تولید هوش مصنوعی جهان و ۷۷ در کاربرد آن

دهقانی، مامور تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» شد

ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش‌مصنوعی»با حکم رییس جمهور به روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان محول شد. هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی عنوان شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور روز سه شنبه وارد مشهد شد. وی دیروز از شرکت نیان الکترونیک و نیان موتور واقع در شهرک صنعتی توس دیدن کرد. همچنین ضمن حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از شرکت احیا درمان پیشرفته بازدید و خط تولید سی.تی.اسکن پیشرفته را افتتاح کرد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی امروز در جمع مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشهد حضور می یابد تا از نزدیک با مسائل آنان بیشتر آشنا شود و پس از آن در نشست روسای پارک های علم و فناوری زیست بوم شرق کشور و اختتامیه کنگره بین المللی امام رضا(ع) شرکت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha