بازار شب یلدای کهگیلویه وبویراحمد زیر ذره بین ۱۶ تیم بازرسی؛ پلمب آجیل فروش

یاسوج- ایرنا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازرسی‌ها و نظارت‌های ویژه یلدا در شهرهای استان، گفت: بازار استان زیر ذره بین ۱۶ تیم بازرسی است.

به گزارش ایرنا، طرح تشدید بازرسی با حضور اداره کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، استاندارد، اتاق اصناف مرکز و صدا وسیمای مرکز استان در شهر یاسوج اجرا شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید کالاهای ویژه این ایام (آجیل و خشکبار، انواع میوه و شیرینی‌های پرمصرف و مرسوم)، گفت: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه یلدا از ۲۱ آذر تا ۳۰ آذر و به مدت ۱۰ روز به صورت شبانه‌روزی و همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا می‌شود.

سید امیر تیمور موسویان افرود: جلسات نرخ گذاری میوه و تره بار هر دوشنبه برگزار می‌شود و سود قانونی که فروشندگان می‌توانند لحاظ کنند، ۱۰ الی ۱۵ در صد است.

وی ادامه داد: برای قیمت‌گذاری کالاها، پس از اینکه قیمت‌های پیشنهادی اعلام شوند، در کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل صمت، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه مربوطه، موضوع بررسی و عواملی همچون نرخ استان‌های همتراز، قیمت تمام شده و غیره در نظر گرفته می‌شود و نرخ نهایی اعلام می‌شود.

موسویان تاکید کرد: چنانچه کالایی از کالاهای اولویت اول باشد، تصمیم کارگروه باید در کمیسیون نظارت مطرح شود و اگر جز کالاهای اولویت دوم باشد، تصمیم کارگروه باید به تایید رئیس کمیسیون نظارت که مدیرکل صمت می‌باشد، برسد.

وی ضمن تشکر از تمام فروشندگانی که رعایت انصاف را مد نظر خود قرار می‌دهند، ابراز کرد: شهروندان می‌توانند در مواجهه با هر نوع تخلف صنفی، از طریق سامانه ارتباطی یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به‌صورت اینترنتی و حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت استان یا ادارات صمت شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات و گزارش‌های مستند و واقعی، رسیدگی شود تا شاهد آرامش در بازار باشیم.

پلمب آجیل فروشی معروف در یاسوج به دلیل گرانفروشی

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب واحد صنف آجیل و خشکبار به دلیل گرانفروشی و درج نکردن قیمت در آستانه شب یلدا خبرداد.

سید حمزه لقمانی افزود: در اجرای تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا و در گشت مشترک تعزیرات حکومتی یک واحد صنف آجیل و خشکبار معروف به دلیل گرانفروشی و درج نکردن قیمت پلمب و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این طرح که از ۱۵ آذر آغاز شده است، تا ۳۰ آذر در دو شیفت صبح و عصر در تمامی شهرستانهای تابعه با حضور قضات تعزیرات از واحدهای صنفی ادامه دارد.

لقمانی ابراز کرد: گشت مشترک ویژه نظارتی یلدا با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمانهای صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، صدا و سیما، بسیج اصناف، بهداشت، علوم پزشکی، استاندارد از صنوف میوه و تره بار، آجیل و خشکبار، مرغ و ماهی، در تمام شهرستانها اجرا می شود.

آجیل کیلویی چند بخریم

رئیس اتحادیه فروشندگان خشک بار و آجیل یاسوج ، قیمت هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا را حداکثر ۵۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

حسین رستمی گفت: به صورت کلی در بازار شب یلدا دو نوع آجیل داریم که ترکیبات دسته‌ی اول شامل مغزی جات به علاوه‌ی تخمه‌ی ژاپنی و تخم کدو است که قیمت آن کیلویی ۴۰۰ هزار تومان است و دسته‌ی دوم، آجیل مخصوص تمام مغز که فقط شامل مغزی جات می‌شود و با قیمت ۵۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با توضیح این که در نمایشگاه یلدانه چند غرفه‌ی آجیل دایر خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر بازرسین اتاق اصناف بازار آجیل را رصد می‌کنند تا آجیل شب یلدا با مناسب‌ترین قیمت به دست مشتری برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خشک بار و آجیل یاسوج همچنین گفت: هم اکنون کمبودی در بازار خشک بار استان نداریم و همه‌ی اقلام به وفور یافت می‌شوند.

نمایشگاه یلدایی یاسوج گشایش یافت

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح نمایشگاه یلدایی در یاسوج، گفت: در این نمایشگاه ۱۳۰ غرفه از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، تبریز و مشهد محصولات خود را به عرضه گذاشتند.

الهی افزود: در این نمایشگاه، خشکبار و آجیل، لبنیات و عسل، زیتون و فراورده ها، شیرینی‌های سنتی، سوغات کرمان، یزد، کرمانشاه و تبریز، آبمیوه، چیپس و پفک، ترشک و لواشک، ارده، بادام زمینی، شکلات، سوهان و گز، میوه خشک، شکلات و غلات صبحانه، کالای خواب و کتاب عرضه شده است.

وی اضافه کرد: کفش، لوازم بهداشتی، صنایع دستی، محصولات نانو، عطریات، تم‌های یلدایی، عرقیجات و پوشاک از دیگر بخش‌های نمایشگاهی است.

الهی ادامه داد: ارائه کالاهای مرتبط با آیین شب یلدا و محصولات زمستانه و مورد نیاز شهروندان، ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده، ایجاد فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و دسترسی بهتر به کالاهای مورد نیاز از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

نمایشگاه یلدایی یاسوج از امروز ۲۸ آذر تا پنجشنبه هفت دی ماه امسال از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در مصلی شهر یاسوج پذیرای عمومی بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha