دانشگاهیان و حوزویان اردبیل بر تحکیم وحدت تاکید کردند

اردبیل - ایرنا - جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان اردبیل طی آئینی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت دانشگاه و حوزه، بر تحکیم اتحاد این مراکز علمی در راستای اعتلای بیشتر کشور تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی رئیس این دانشگاه شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در این مرکز علمی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی حرکت پا به پای علم و دین و تلفیق آنها سعادت و پیشرفت را تضمین می‌کند.

اسماعیل چمنی افزود: مقام معظم رهبری حوزه و دانشگاه را به جهاد علمی توصیه و در بیانیه گام دوم انقلاب، ۴۰ سال آینده را ترسیم کرده اند و تحقق آن را بر عهده حوزه و دانشگاه گذاشته اند.

وی ادامه داد: تربیت جوانان ارزشی، انقلابی و جهادی به منظور سپردن آینده نظام به آنها از وظایف اساسی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است و حوزه علمیه باید در جهاد تبیین از روش‌های نوین استفاده کند و دانشگاه نیز در تدوین دروس از حوزه بهره گیرد.

وی تاکید کرد: هر جا وحدت و همکاری وجود دارد، پیشرفت و رشد نیز هست و در این راستا به دنبال افزایش کمی و کیفی همکاری‌های حوزه و دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حضور اساتید حوزه علوم انسانی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی دانشگاه در حوزه علمیه و حضور اساتید حوزه علمیه برای تدریس دروس عمومی در دانشگاه‌ها برای تقویت باورهای دانشجویان و طلاب تاثیرگذار خواهد بود.

چمنی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه معین استان اردبیل با بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف منطقه فعالیت می‌کند.

نخبگان علمی و حوزوی در خط مقدم پیشرفت کشور حرکت کنند

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در این همایش گفت: اگر نخبگان علمی و حوزوی جامعه در خط مقدم پیشرفت و توسعه نباشند، دشمن ضربه خواهد زد و توانمندی امروز کشور بخاطر آن سرمایه اجتماعی است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی افزود: موفقیت‌های عرصه‌های علمی و تولید حاصل تلاش دانشمندان کشور است و تمرکز دشمن بر روی خانواده هاست و اگر جامعه دانشگاهی و حوزوی بیدار نباشد، دشمن بیشتر نفوذ خواهد کرد.

وی قرار گرفتن ۹ نفر از اساتید و پژوهشگران استان اردبیل در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان را مایه مباهات برای استان دانست و ابراز امیدواری کرد با تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، رشد علمی بیشتر استان را شاهد باشیم.

در ادامه این همایش، تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را راجع به تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه مطرح کردند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha