آمار مسافران چالوس با بهره برداری قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال چند برابر شد

نوشهر - ایرنا - فرماندار چالوس گفت: شمار مسافران و گردشگران این شهرستان با بهره برداری قطعه دوم آزادراه تهران- شمال و کوتاه شدن مسیر چند برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، محمد شریفی عصر روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت مجتمع اداری شهرداری چالوس افزود: توسعه زیرساخت های این شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران پیش از بهره برداری کامل این آزاد راه ضروری است.

آمار مسافران چالوس با بهره برداری قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال چند برابر شد

وی بدون اشاره به شمار جمعیت ورودی مسافران شهرستان اظهار کرد : شهروندان چالوس و حتی مسافران و گردشگران سال هاست از معضل ترافیک این شهرستان رنج می برند که باید برای رفع چالش های فرارو تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی بیان داشت: توسعه زیرساخت ها و برداشتن گام های موثر برای حل مشکلات شهرستان با سایه همراهی مسوولان در سطوح ملی، استانی و محلی محقق خواهد شد.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: آغاز ساخت ساختمان شهرداری چالوس در واقع می تواند گره گشای معضل ترافیک و گامی همسو در جهت توسعه زیرساخت ها پیش از اجرای کامل طرح ملی آزاد راه تهران - شمال است.

آمار مسافران چالوس با بهره برداری قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال چند برابر شد

عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.
قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله ۱۵ تیر ماه امسال با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی از استان های البرز و مازندران با دستان مبارک آیت الله رییسی رییس جمهوری بهره برداری رسید.
همان زمان عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی ملی کشور به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران صادر کرد که به گفته مسوولان امر این قطعه جزو سخت ترین قطعه آزادراه تهران - شمال است.

برابر آمار روزانه حدود ۲۵ هزار تردد در نبمه دوم سال در آزاد راه تهران - شمال ثبت می شود و این آمار در نیمه نخست سال به ۲ برابر می رسد.

آمار مسافران چالوس با بهره برداری قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال چند برابر شد

فرماندار چالوس گفت : زمین ساختمان اداری شهرداری هدیه رهبر معظم انقلاب بوده ‌که با امضا و موافقت معظم له، دانشکده علوم و فنون سپاه چالوش این زمین را به همین منظور تحویل شهرداری این شهرستان داد.

شریفی از همراهی و تلاش های بی وقفه اعضای شورای شهر ، شهردار و مسوولان سپاه بابت واگذاری این زمین قدردانی کرد.

شهردار چالوس در این آیین اظهارداشت : انتقال ساختمان جدید شهرداری در بازگشایی گره ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران بسیار مهم است.

مسعود یعقوبی با قدردانی از همراهی نیروی دریایی سپاه بابت واگذاری این زمین افزود : مکان جدید شهرداری در نقطه ای واقع شده که شهروندان به راحتی می توانند به این نهاد عمومی غیر دولتی مراجعه و از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که این طرح در ۳۶ هزار متر مربع با ۲ ساختمان بزرگ احداث می شود، گفت : سعی و تلاش مجموعه این است که این ساختمان سال آینده به بهره برداری برسد.

شهرستان چالوس ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران با بیش از یک میلیون جمعیت سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha