۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85327019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر میزبان هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی شد

بوشهر- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی سه تا پنج دی ماه به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، خلیل رازه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: رویداد هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی به‌ صورت ۲ سالانه برگزار و امسال بوشهر برای نخستین بار میزبان این رویداد است.

وی بیان کرد: خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر پنج استان شرکت کننده در این رویداد هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: از هر استان آثار مورد نظر پس از داوری استانی و وزارتخانه‌ای به دبیرخانه ارسال‌ شده است.

رازه ادامه داد: برای این رویداد از استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری به ترتیب ۳۴، ۷۶، ۳۷، ۲۱ و ۱۴ اثر از صنایع تولیدی دستی برای دریافت مُهر اصالت ملی ارسال شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۶ محصول صنایع‌دستی استان بوشهر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: پس از بررسی آثار، محصولات صنایع‌دستی حائز شرایط لازم مجهز به برند مُهر اصالت ملی می‌شوند که این مهم به افزایش جایگاه محصول کمک شایانی می‌کند.

رازه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در سال گذشته براساس اطلاعات دریافتی از گمرک ۱.۲ میلیون دلار محصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: محصولات صادر شده از این استان شامل بافته‌های داری، چرم و حصیر بوده که صادرات این محصولات در سال جاری رشد بیشتری پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha