پیکر شهید گمنام ۱۹ ساله در کرمانشاه تشییع شد

کرمانشاه - ایرنا - پیکر شهید گمنام و ۱۹ ساله هشت سال دفاع مقدس که در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده بود، عصر امروز سه شنبه در سپاه ناحیه کرمانشاه و با حضور جوانان و نوجوانان هم‌سن خود تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم گفت: این اجتماع نورانی و معنوی در تشییع پیکر مطهر این شهید، رزمایش اقتداری است که نشان می دهد استقامت و ایستادگی در راه و مسیر شهدا همچنان ادامه دارد و آنچنان که خداوند می فرماید این شهدا هرگز نمرده اند و زنده هستند و در پیشگاه خداوند مقامی دارند که برای بشر قابل فهم و درک نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری با اشاره به اینکه این عزیزان از لحضه شهادت در شرایطی قرار دارند که برای ما قابل وصف نیست، اظهار کرد : شهدا مردمی که در مسیر آنها حرکت می کنند را بشارت می دهند که بدون ترس و اندوه همین مسیر را ادامه دهید که نعمت های الهی و فضل و عنایات الهی در انتظار شماست و خداوند اجر مومنان را ضایع نمی کند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مقاومت و راه این شهدا تفکری است که سراسر عالم را فرا گرفته است، افزود : خون این شهیدان و فداکاری آنها نسلی از مبارزان در عالم را تربیت کرده است که در مقابل ظلم و ستم جنایتکاران تاریخ همچون رژیم صهیونیستی و آمریکا قدم علم کرده و عرصه را برای آنها تنگ کرده اند و همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند به یاری خداوند و برکت خون این شهدا، نسل آینده شاهد حضور رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

سرهنگ غلامعلی یاربیگی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان براساس مفاد گام دوم انقلاب و در راستای تمدن سازی باید به روح شهید و آموزه های دینی و اخلاقی او رجوع کنند افزود : پیام شهیدان این است که مطیع و سرباز ولایت باشیم تا در برابر دشمنان و دسیسه های آنها پیروز و سربلند شویم.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha