معاون رییس‌جمهور: هوشمندسازی فرصت ویژه برای بهره‌وری و رفاه مردم است

مشهد-ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: هوشمندسازی با بهره‌گیری از همه ابزارهای آن یک فرصت ویژه برای افزایش بهره‌وری، ایجاد رفاه برای مردم و حفظ نخبگان کشور است.

به گزارش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر سه شنبه در بازدید از طرح دانش بنیانی هوشمندسازی شبکه گاز مشهد که توسط شرکت «بهپویان منتظر» ایجاد شده است، افزود: ما در این کشور نیروی انسانی جوان و دانشمندانی باهوشتر و کم توقع تر از نرم جهانی داریم.

وی بیان کرد: اگر از این نیروی انسانی خبره و کم قیمت به درستی استفاده کنیم و در آنان ایجاد انگیزه نماییم، هم منابع را ذخیره و هم از هوشمندسازی برای افزایش بهره وری، رفاه و نگهداری نخبگان استفاده خواهیم نمود.

معاون رییس جمهور گفت: به لطف وجود شرکتهای خوب دانش بنیان در کشور و همچنین بسیاری از مدیران خوب که اهمیت حرکت دانش بنیان را احساس کرده اند، هر روز در این کشور اتفاقات خوبی از این جنس می افتد، بویژه در چند سال اخیر مدیرانی که هوشمندانه به سمت راه حل های دانش بنیان حرکت می کنند، شتاب گرفته است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی شبکه های انرژی است یکی از محورهای مهم هوشمندسازی است، افزود: در ایران شمار جمعیت و مشترکین رو به افزایش اما منابع ما رو به کاهش است، یک رویکرد این است که هر روز با ایجاد زیرساخت و منابع جدید با سرمایه گذاری بیشتر نیازهای جدید را تامین کنیم.

فیروزآبادی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همه مدیران هوشمند می دانند که این اتفاق (سرمایه گذاریهای بزرگ در زیرساختها) دیگر تکرار نمی شود و حرکت کردن به سمت بهره وری دیگر انتخاب نیست بلکه برای حفظ سیستم باید به این سمت حرکت کرد.

به گفته وی، هوشمندسازی شبکه گاز مشهد به معنای واقعی حرکت به سمت دانش بنیانی شدن است و اینکه تمام زنجیره ارزش خود را به این بخش اختصاص می دهد، بسیار ارزشمند است.

فیروزآبادی بیان داشت: وظیفه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری نیز ایجاد بازار مطلوب برای محصولات دانش بنیان از روشها و طرق مختلف است و تلاش می کند برای تامین سرمایه در گردش و فرصت بازار محصولات دانش بنیان از تمام ظرفیتها بهره گیرد.

هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد طرحی در ابعاد بین‌المللی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این بازدید، هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد را طرحی در ابعاد بین المللی عنوان و اظهار کرد: این طرح با تصویب شورای مدیران شرکت ملی گاز ایران برای اولین بار در کشور برای شبکه گاز مشهد اجرا شده است.

حسن افتخاری با اشاره به مراحل اجرایی طرح پژوهشی هوشمندسازی شبکه گاز شهر مشهد افزود: خراسان رضوی شبکه گازرسانی پاک، پایدار، یکپارچه، شایسته محور، گسترده، ایمن، مشتری مدار و بهره ور را در افق ۱۴۰۴ در برنامه چشم انداز خود ترسیم کرده است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در کنار برخورداری از مضجع شریف ثامن الحجج (ع) و منابع خدادادی گاز طبیعی که در زمره استانهای گازخیز به شمار می رود، از نیروی انسانی متعهد و اهل دانش و فناوری نیز برخوردار است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی در ادامه گفت: مقاوم سازی تاسیسات، بهینه سازی انرژی و هوشمند سازی شبکه، سه اولویت ابلاغی شرکت ملی گاز ایران به شرکتهای گاز استانی است که برای هر بخش با کمک شرکتهای دانش بنیان برنامه های متنوعی تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: مقاوم سازی و بهینه سازی شبکه گاز از موضوعات بسیار مهمی است که شرکت گاز خراسان رضوی برای پیشبرد این بخشها از شرکتهای دانش بنیان بهره گرفته است.

افتخاری ادامه داد: موضوع هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد از مواردی است که برای اجرای آن از شرکتهای دانش بنیان بهره گرفته شده است و با اتمام آن، تحولی در سطح بین المللی رخ خواهد داد.

طول شبکه گازرسانی مشهد از ۱۲ استان کشور بیشتر است

مجری طرح هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد و مدیرعامل شرکت «بهپویان منتظر» نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح مزبور پرداخت.

مرتضی تقوایی گفت: در طرح هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد که طول آن به تنهایی از طول شبکه گازرسانی ۱۲ استان بیشتر است؛ از متخصصان ۱۹ رشته علمی استفاده شده است.

وی برخی از ویژگی های این طرح را ایجاد مدل کالیبره دینامیکی آنلاین و ایجاد اولین DSS هوشمند برای بهره برداری بهینه از شبکه دانست و بیان کرد: این مدل تاکنون در هیچ شبکه گازی در کشور و حتی سایر کشورها اجرا نشده است.

تقوایی اضافه کرد: ساختار یکپارچه صحت سنجی داده، سنسور نرم و جانمایی بهینه سنسور با الگوریتم هوش مصنوعی از دیگر ویژگی های طرح هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور در سفر ۲ روزه به مشهد، صبح امروز از شرکت احیا درمان پیشرفته و خط تولید سی.تی.اسکن اسلایس ۱۶ در این شرکت بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha