مرکز آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی در سیب و سوران افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از افتتاح مرکز معلولان دختر بالای ۱۴ سال در شهرستان سیب و سوران خبر داد.

عباسعلی اویسی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای جلوگیری از رانده شدن کودکان و نوجوانان به حاشیه های زندگی اجتماعی، مراکز توانبخشی و حرفه آموزی در سیب و سوران با هدف کشف و تربیت استعدادهای مددجویان کم توان ذهنی و آماده سازی آنها برای کسب استقلال نسبی در حوزه فعالیت حرفه‌ای و مهارت‌های اجتماعی مربوطه دایر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط زیست بهتر و برابر برای توانیابان یکی از ماموریت های مهم بهزیستی است، عنوان کرد: این سازمان به عنوان یک ارگان تخصصی در این حوزه در تلاش است با ارائه خدمات متنوع مسیر پویایی این قشر را هموار سازد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش مهم و فعال خانواده‌های توانیابان این مراکز در امر آموزش و توانبخشی؛ ادامه داد: همکاری خانواده ها در کنار بهزیستی در بحث آموزش، تعیین اهداف و تصمیم گیری‌های مختلف، مسیر رشد حرفه‌ای را برای این قشر تسهیل می کند.

وی افزود: برای ترغیب صاحبان مشاغل و به کارگیری توانیابان طرح های تشویقی متنوعی از قبیل اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان در بهزیستی وجود دارد که امید است بخش غیردولتی و جامعه با اعتماد به توانمندی های افراد دارای معلولیت در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha