۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85326805
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پسکوف: روسیه در عملیات دریای سرخ مشارکت نمی‌کند

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه در عملیاتی که به ابتکار کشورهای غربی و به بهانه حفاظت از مسیر کشتیرانی دریای سرخ در مقابل حملات یمن آغاز شده است، مشارکت نمی‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از دیمیتری پسکوف خطاب به خبرنگاران نوشت: ما در این عملیات شرکت نمی کنیم. این همه آن چیزی است که من می توانم بگویم.

تاس افزود: بر اساس آنچه که پیشتر گزارش شده است، این عملیات با مشارکت چندین کشور از جمله آمریکا، انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه و اسپانیا انجام خواهد شد.

لوید آستین رئیس پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) مدعی است که هدف از این عملیات محافظت از کشتی های بازرگانی از حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ است.

به گزارش ایرنا، کاترین کولونا وزیر امو خارجه فرانسه نیز امروز در جریان دیدار با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود، گفت: پاریس به همراه متحدانش تدابیری را جهت پایان دادن به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ اتخاذ خواهند کرد.

وی افزود، لازم است که توانمندی عملیاتی خود را در این ناحیه (دریای سرخ) تقویت کنیم تا به این حملات پایان دهیم.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha