۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85326611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از دستگیری عتیقه فروشان کلاهبردار تا شناسایی قاتل فراری در غرب استان تهران

رباط کریم - ایرنا - دستگیری کلاهبرداران خرید و فروش عتیقه و کشف اقلام تقلبی،کشف یک محموله ادکلن خارجی قاچاق در رباط کریم،پایان کار رمال کلاهبردار در رباط کریم و شناسایی قاتل فراری در اسلامشهر از اهم اخبار اقدامات پلیس انتظامی غرب استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا ، فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: در پی حضور یکی از شهروندان به کلانتری ۲۵ صفادشت مبنی براینکه فردی ناشناس با عتیقه جات قلابی نامبرده را اغفال و از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور ماموران قرار گرفت.

دستگیری کلاهبرداران خرید و فروش عتیقه و کشف اقلام تقلبی

سرهنگ منصور خدایی در بیان جزئیات این خبر افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و به دست آوردن سرنخ‌هایی از کلاهبرداران و انجام ملاقات صوری موفق به شناسایی و دستگیری ۳ متهم و کشف تعدادی سکه و مجسمه تقلبی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد تصریح کرد: متهمان پس از انتقال ابتدا منکر هر گونه ارتکاب بزه شدند ولی در تحقیقات تکمیلی در مواجهه با دلایل و مدارک لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند که در ازای تحویل۴۶۰ عدد سکه تقلبی تعداد ۹سکه بهار آزادی از مالباختگان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ منصور خدایی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند،از شهروندان خواست:هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و مواظب شیادان و کلاهبرداران باشند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف یک محموله ادکلن خارجی قاچاق در رباط کریم

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از کشف یک محموله ادکلن خارجی قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر رباط کریم خبر داد.

سرهنگ "علی زنگنه" در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم از دپوی محموله ادکلن خارجی در یک انبار مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به همراه عوامل اداره صنعت و معدن از انبار مذکور بازرسی کرده و موفق به کشف ۱۶۴ عدد ادکلن خارجی قاچاق شدند.

سرهنگ زنگنه با اشاره به اینکه مالک انباری هیچگونه مدارک گمرکی را ارائه نداد، بیان داشت: محموله کشف شده توسط کارشناسان، ۵ میلیارد ریال ارزش گذاری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در پایان از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه، برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

پایان کار رمال کلاهبردار در رباط کریم

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری فرد رمال و کلاهبردار و کشف آلات و ادوات رمالی و فالگیری خبر داد.

سرهنگ زنگنه اظهار داشت: در پی اخبار واصله از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک رمال و فالگیر در شهرستان رباط کریم، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۶ وهن آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در رباط کریم مورد شناسائی قرار دادند، در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد رمال از ساده لوحی و خرافه گرایی برخی شهروندان سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از طریق فالگیری و رمالی می کرده است که با هماهنگی قضائی در عملیاتی، متهم حین انجام دعانویسی و رمالی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: متهم با طالع بینی و فال گیری، با سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان و دادن وعده‌های دروغین به آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرده که در تحقیقات انجام شده و بررسی های میدانی، متهم به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ زنگنه با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات رمالی، فالگیری و وجه نقد به صورت ریال و یورو از متهم و تحویل وی به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند لذا شهروندان باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام رمالان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

عاملان نزاع در رباط کریم راهی زندان شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از شناسایی و دستگیری ۵ نفر از عاملان نزاع و درگیری خشن در شهرک آبشناسان رباط کریم خبر داد. 

سرهنگ زنگنه اظهار داشت: در پی نزاع و درگیری دسته جمعی ۵ نفر و تخریب خودروها که منجر به مجروحیت جدی ۲ نفر از شهروندان در شهرک آبشناسان رباط کریم شده بود، دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۳ آبشناسان پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و اقدامات فنی، متهمان این پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند، افزود: این افراد از اراذل و اوباش و دارای سوابق متعددی از قبیل، حمل سلاح، ایجاد درگیری، نزاع و قدرت‌نمایی در اماکن عمومی و سلب امنیت و آسایش مردم هستند.

این مقام انتظامی علت درگیری این افراد را طبق اعتراف آنها، اختلافات شخصی عنوان کرد و تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته و روانه زندان شدند.

سرهنگ زنگنه در پایان با هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی، خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت و جدیت به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان، با اراذل و اوباش و هنجارشکنان برخورد می‌کند.

قاتل فراری را شناسایی کنید

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از انتشار عکس مرد جوان قاتل برابر دستور قضائی جهت شناسایی از سوی شهروندان خبر داد.

سرهنگ"محمدرضا علیزاده" اظهار داشت: در راستای رسیدگی به پرونده قتل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر، با توجه به اینکه تحقیقات همچنان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه دارد دستور انتشار بدون پوشش عکس متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر جهت شناسایی از سوی شهروندان صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان متهم فراری مذکور را شناسایی کردند موضوع را به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهراطلاع داده یا به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha