۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85326551
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید محتوا ۹۶ فعال رسانه‌ای گیلان در رویداد "جام رسانه امید"

رشت- ایرنا- رویداد یک روزه "جام رسانه امید" امروز سه شنبه با حضور ۹۶ فعال رسانه‌ای در قالب ۴۰ تیم یک تا پنج نفره با هشتگ پیشرفت گیلان در استان برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: ۹۶ فعال رسانه‌ای در قالب ۴۰ تیم یک تا پنج نفره با هشتگ پیشرفت گیلان در رویداد "جام رسانه امید" شرکت دارند که در سه محور جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید تولید محتوا می کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی پارسا روز سه‌شنبه در جریان برگزاری رویداد رسانه‌ای یادشده در خصوص اهداف برگزاری این برنامه اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه برای نخستین بار این رویداد را برای بازتاب توانمندی و پیشرفت گیلان در فضای رسانه‌ای برگزار کرده است.

وی ادامه داد: دشمن با تمام توان، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است و این موضوع نقش فعالان رسانه را در راستای مقابله با جریان تحریف، یاس و ناامیدی که دشمن ایجاد کرده پررنگ می‌کند و تولید محتوا در این بخش جبهه رسانه‌ای معاند را به عقب می‌راند.

وی تصریح کرد: در رویداد یادشده رسانه‌ها می‌توانند محتوای کوتاه رسانه ای در بخش های مستند، کلیپ، موشن گرافی، نماآهنگ و پادکست تولید کرده و توان انتشار و بازنشر محتوای تولید شده در خصوص پیشرفت گیلان را با هشتگ پیشرفت گیلان منتشر کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: حجم، تعداد انتشار، تعداد بازدید، بازنشر و میزان بازخورد مخاطب از محتوای تولید شده در رسانه‌های برخط شامل خبرگزاری، پایگاه خبری، فضای مجازی و صفحات شبکه‌های اجتماعی از شاخص‌های ارزیابی در این رویداد است که توسط تیم‌های پایش‌گر در مرکز تولیدات رسانه‌ای استان‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد و در نهایت سه تیم برتر به رویداد ۲۴ ساعته کشوری معرفی می شوند.

رویداد جام رسانه جهشی در تولید محتوا در رسانه‌ها است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان رویداد جام رسانه را جهشی در تولید محتوا در رسانه‌ها دانست و افزود: سیاست نفوذ دشمن برپایه چند موضوع قرار گرفته که یکی از این پایه هادر بخش علم و فناوری است و به واسطه علم در بخش‌های مختلف نفوذ کرده و دست به اقدامات تخریبی طبق نقشه های از پیش طراحی شده می‌زند.

احمدرضا منشوری یکی دیگر از راههای نفوذ دشمن را رخنه کردن در ذهن و فکر جوانان اعلام کرد و گفت: آنها با استفاده از شور و نشاط و رفتار هیجانی جوانان بدنبال دست یافتن به مقاصد شوم خود هستند؛ سوء استفاده از کلمه آزادی، تطمیع و تهدید رسانه از دیگر راههای دشمنان برای ضربه زدن به این نظام مقدس است.

وی با اشاره به سرعت بالای تغییرات جهان و نقش رسانه‌ها در تحولات، گفت: فعالان رسانه با تفکر، زبان و قلم انقلابی می‌توانند به قله مورد نظر دست یابند؛ اگر تولیدات ما وحدت آفرین نباشد قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی رسانه ‌ها را از منفعت طلبی منع کرد و گفت: آنچه رسانه‌ای را بی‌اعتبار می‌کند منفعت طلبی است؛ وابستگی حزبی، گروهی و مذهبی انتشار درست اخبار را مختل خواهد کرد.

منشوری اضافه کرد: رقابت کاذب برای انتشار سریع اخبار، رسانه‌ها را از اهداف اصلی آنها در دستیابی به انتشار صحیح و درست اخبار دور می‌کند؛ رسانه‌ها بزرگترین سیستم‌های نظارتی جامعه هستند اما ترس از بیان واقعیات مشکلاتی در این بخش ایجاد می‌کند؛ رسانه باید شجاعت بیان واقعیت‌ها را داشته و در تولیدات خود آگاهی بخشی داشته باشند.

وی اظهار کرد: نباید تولیدات رسانه‌ها جعبه‌های خالی دشمن را پر کند و تولید محتوای رسانه‌ای زنجیره پاره شده اطلاعات دشمن را به هم وصل و خوراک رسانه‌ای دشمنان را فراهم کند.

وی گفت:رسانه‌ها بطور مستقیم با احساسات و عواطف و عقلانیت مردم در ارتباط اند و امروزه بزرگترین منابع آگاه سازی جامعه هستند و آرام سازی جامعه را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha