افت جایگاه نتانیاهو در نظرسنجی‌ها/مخالفت با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان‌ داد که در صورت برگزاری انتخابات، کرسی‌های حزب لیکود از ۳۲ کرسی فعلی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نتایج یک نظرسنجی جدید منتشر شده توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» با کسب ۳۷ کرسی از حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، با ۱۸ کرسی پیشی خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، حزب «یش عتید» ۱۵ کرسی، «شاس» ۱۱ کرسی، «یسرائیل بیتنو» ۹ کرسی، «عوتسما یهودیت» ۸ کرسی، اتحاد یهودیت توراتی ۷ کرسی و احزاب حدش- تعال، مرتز و رعم نیز هر کدام ۵ کرس از ۱۲۰ کرسی کنست را کسب می کنند.

نظرسنجی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حاکی از کاهش گرایش صهیونیست ها به احزاب ارتدکس است و بر اساس این گزارش، حزب «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» نخواهد توانست حدنصاب لازم برای داشتن کرسی در کنست را کسب کند.

حزب «کارگر» نیز مثل نظرسنجی های گذشته نتوانست آرای لازم برای داشتن کرسی در کنست را کسب کند.

نظرسنجی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات در ایام انجام این نظرسنجی، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو فقط خواهد توانست ۴۴ کرسی از کرسی های کنست را کسب کند، اما ائتلاف مخالفان حتی بدون حدش-تعال، خواهد توانست ۷۱ کرسی را به خود اختصاص دهد.

این نظرسنجی که عصر روز دوشنبه منتشر شد، توسط موسسه تحقیقاتی «میدگام» در تل آویو انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۱۹ درصد صهیونیست ها موافق اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین و ۵۴ درصد با این طرح مخالف هستند. ۲۷ درصد نیز اعلام کردند که نمی دانند کدام گزینه بهتر است.

بر اساس این گزارش، ۹ درصد راست‌گراها از اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کنند و ۷۳ درصد با این موضوع، مخالف هستند.

۳۴ درصد افراد نزدیک به «چپ میانه» با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین موافق و ۲۷ درصد از آنها مخالف هستند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین که کارشناسان از آن به عنوان یک شکست راهبردی و ترمیم ناپذیر یاد می کنند، به حیات سیاسی نتانیاهو پایان داد و پایان جنگ غزه را می توان پایان حیات سیاسی وی ارزیابی کرد.

شکست از مقاومت فلسطین، گسست قومی، سیاسی و دینی بین توده صهیونیست ها در کنار افزایش جنگ قدرت بین سران رژیم اشغالگر، این رژیم را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha