۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۰:۳۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85326109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امور خارجه بلژیک: خبرنگاران در غزه باید محافظت شوند

تهران-ایرنا- حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک در واکنش به کشته شدن سامر ابو داغه فیلمبردار شبکه الجزیره در حمله اسرائیل به جنوب غزه گفت که خبرنگاران در غزه باید محافظت شوند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", ابوداغه که خانواده‌اش در بلژیک زندگی می‌کنند, در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خان یونس به همراه یک خبرنگار دیگر مجروح شد.

اما نیروهای اسرائیلی از رسیدن امدادگران فلسطینی به ابوداقه جلوگیری کردند و او پس از چندین ساعت خونریزی بدون مراقبت پزشکی جان باخت.

وزیرخارجه بلژیک در پیام خود در رسانه‌های اجتماعی به چگونگی کشته شدن ابو داغه اشاره نکرد و آن را "درگذشت" او توصیف کرد. او افزود که «نابودی بی‌معنی همه زندگی‌های بی‌گناه باید متوقف شود.»

این درحالی است که "عبدالله علوان" از فعالان رسانه‌ای و گزارشگر رادیویی فلسطین در بمباران خانه‌اشدر اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا, با شهادت وی، شمار شهدای رسانه از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۹۶ نفر رسید.

صبح امروز نیز "حنین القطشان" خبرنگار فلسطینی به عنوان نود و پنجمین شهید اصحاب رسانه در جریان بمباران اردوگاه نصیرات واقع در مرکز غزه به شهادت رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha