۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85325956
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سخنان ضد و نقیض فرماندهان ارتش اوکراین درباره ادامه جنگ با روسیه

تهران-ایرنا- در حالی که کنگره آمریکا بسته کمک‌های ۶۰ میلیارد دلاری به کی‌یف را رد کرده و اتحادیه اروپا نیز در تصویب کمک‌های ۵۰ میلیارد یورویی ناکام مانده، فرماندهان ارتش اوکراین نیز هر کدام نظرات متفاوتی درباره وضعیت نیروهای این کشور در جبهه نبرد با روسیه اعلام می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، فرمانده ارتش اوکراین روز دوشنبه گفت که وضعیت در خط مقدم جنگ علیه نیروهای روسیه به بن بست نرسیده است.

والری زالوژنی در اظهاراتی که ماه گذشته منتشر شد، جنگ با روسیه را «مرحله جدیدی از نبرد ایستا و فرسایشی» توصیف کرد.

رسانه RBC اوکراین گزارش داد که زالوژنی روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت میدان نبرد را اکنون یک بن بست می داند یا خیر، پاسخ داد: نه.

وی از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اوکراین در زمستان برای عملیات ضد تهاجمی برنامه ریزی می کند یا خیر، خودداری کرد.

زالوژنی گفت: این یک جنگ است، نمی توانم بگویم که من چه برنامه ای دارم، چه کاری باید انجام دهیم. در غیر این صورت یک نمایش است نه جنگ.

الکساندر تارنافسکی یکی از فرماندهان دیگر اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای اوکراینی مجبور شده‌اند به خاطر کمبود مهمات و ادوات جنگی عملیات‌های نظامی خود را لغو کنند.

این سخنان در حالی مطرح شده است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به کی‌یف را متوقف کردند و مجارستان نیز در حال حاضر جلوی ارسال بسته کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ارزش ۵۰ میلیارد یورو را گرفته است.

تارنافسکی اظهار داشت که نیروهای نظامی اوکراین با کمبود شدید گلوله‌ مواجه هستند و با این شرایط نمی‌توانند به جنگ ادامه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha