به بهانه میزبانی لار از مصاف تیم ملی فوتسال با روسیه؛ تمام ایران سرای من است

تهران- ایرنا- تحقق وعده رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری بازی‌های ملی در خارج از تهران، علاوه بر استقبال بیشتر تماشاگران، به این رویکرد که تیم ملی متعلق به همه ایران هست، عینیت خواهد بخشید.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال ایران که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شود، شب گذشته در اولین دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی فوتسال روسیه رفت. بر خلاف اکثر بازی‌‎های ملی در رده‌های مختلف، شاگردان وحید شمسایی در خارج از تهران و در شهرستان لار از توابع استان فارس به مصاف روسیه رفتند و ورزشگاه مجهز و مدرن طوبی(منیری) لار که به همت یکی از خیرین این شهر ساخته شده، میزبان این بازی تدارکانی است.

برگزاری دیدار تیم ملی فوتسال خارج از تهران در شرایطی است که ضرورت چنین تصمیمی در برگزاری بازی‌های ملی به خصوص تیم ملی فوتبال احساس می‌شود تا شهرهای مختلف کشورمان که از نظر بهره‌مندی از ورزشگاه و هتل استاندارد نسبت به تهران کمبودی ندارند نیز بتوانند میزبان بازی‌های ملی باشند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در حاشیه سفری که به لار داشت، از تداوم برگزاری مسابقات در خارج از تهران خبر داده و گفته است «اینکه برخی از مسابقات از تهران جدا شد، کار خوبی است و باید ادامه پیدا کند.»

به بهانه میزبان لار از مصاف تیم ملی فوتسال با روسیه؛ تمام ایران سرای من است

در حالی لار میزبانی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال با روسیه را بر عهده گرفت که در چند دهه اخیر اکثر بازی‌های ملی در رشته فوتبال به میزبانی تهران برگزار شده است و تنها در موارد معدود و انگشت‌شمار، شاهد برگزاری چند مسابقه در خارج از پایتخت بودیم.

بارها مسئولان فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته وعده داده بودند که به جز تهران، شهرهای دیگر هم میزبان مسابقات تیم ملی خواهند بود؛ وعده‌ای که محقق نشد و به جز برگزاری دیدار ایران و لبنان در انتخابی جام‌جهانی که مشهد فروردین پارسال میزبان آن بود، بقیه بازی‌های ملی در تهران برگزار شد.

البته بدیهی است که در تهران، همه چیز برای میزبانی آماده و مهیاست و تجربه میزبانی بالای ۹۹درصد مسابقات سبب شده است تا فدراسیون فوتبال در حوزه سازماندهی و برگزاری مسابقه، دغدغه و نگرانی نداشته باشد. به همین خاطر انتخاب اول و البته آخر مربیان تیم ملی به خصوص تیم ملی فوتبال بزرگسالان، برگزاری بازی در تهران است تا کمتر دردسر و دغدغه‌ای بابت میزبانی وجود داشته باشد.

در فوتبال دنیا، برگزاری بازی‌های ملی در شهرهای مختلف یکی از اصول بدیهی و پذیرفته شده است و تیم‌های ملی در طول سال چه برای بازی‌های رسمی و چه تدارکاتی در ورزشگاه‌های شهرهای مختلف به میدان می‎‌روند تا علاوه بر جنبه‌های اقتصادی، هواداران فوتبال در نقاط مختلف هم بازی‌های ملی و بازیکنان مورد علاقه‌شان را از نزدیک ببینند.

به بهانه میزبان لار از مصاف تیم ملی فوتسال با روسیه؛ تمام ایران سرای من است

نکته دیگر اینکه در سال‌های اخیر، استقبال تماشاگران هم از مسابقات تیم ملی فوتبال به کمترین حد ممکن رسیده است، به طوری که در برخی مسابقات، شمار تماشاگران حاضر در ورزشگاه به ۵ هزار نفر هم نمی‌رسد و آخرین باری که آزادی در جریان یک بازی ملی، پر از تماشاگر شد را هم کمتر کسی به خاطر دارد! استقبال کم تماشاگران در شرایطی است که هواداران به عنوان یار دوازدهم تیم ملی نقش پررنگی در تهییج بازیکنان به خصوص در بازی‌های رسمی و حساس دارند.

در چنین شرایطی، برگزاری بازی‌های ملی در خارج از تهران باید به عنوان یک برنامه جدی در اولویت فدراسیون فوتبال قرار بگیرد و وعده امروز تاج تنها در حد حرف باقی نماند. علاوه بر ورزشگاه آزادی،در شهرهای دیگر همچون مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز نیز ورزشگاه‌های استاندارد و مجهزی وجود دارد که می‌توانند به خوبی از عهده میزبانی بازی‌های ملی برآیند. زیرساخت‌های حمل‌ونقل و اسکان هم در این شهرها در بهترین شرایط قرار دارد.

مزایای چرخشی بودن میزبانی بازی‌های تیم ملی در شهرهای مختلف بر کسی پوشیده نیست و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این بار وعده رئیس فدراسیون درباره ادامه یافتن برگزاری دیدارهای ملی در خارج از تهران به بهانه میزبانی لار از دیدارهای تیم ملی فوتسال با روسیه، عملی خواهد شد یا همچون دفعات قبل خبری از عملی شدن آن نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha