اسرای صهیونیست پاشنه آشیل سران تل‌آویو  

تهران – ایرنا – با گذشت ۷۴ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و سردرگمی مقامات تل آویو از دست نیافتن به اهداف خود در کنار فشارهای داخلی و افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ زمینی، سران اسراییل را وادار به نشستن پشت میز مذاکره کرده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، در چند روز اخیر بارها رسانه های رژیم صهیونیستی و بین المللی اخبارهای متعددی درباره موضوع مبادله اسرا میان تل آویو و مقاومت فلسطینی منتشر کرده اند، اخباری که همگی حکایت از عقب نشینی سران رژیم صهیونیستی در مواضع و تصمیماتشان دارد. تصمیمات ادعایی همچون نابودی حماس و کوچاندن مردم غزه که هیچکدام در ۱۰ هفته گذشته نه تنها محقق نشده بلکه مردم و مقاومت روز به روز در مقامبل تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی مقاوم تر می شوند.

پیش تر "اسامه حمدان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود که پیش از هر توافق برای مبادله اسرا باید جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف شود.

ارتش رژیم صهیونیستی که از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، تا به امروز فقط به هلاکت ۴۵۸ نظامی خود به صورت رسمی اعتراف کرده است و این در حالی است که منابع صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست ها در جنگ زمینی غزه را چندین برابر این آمار می دانند.

جنگ علیه نوار غزه یکبار در روز چهل و هشتم متوقف شده بود، اما به دلیل زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی پس از هشت روز آتش بس در غزه شد.

یک نظامی صهیونیست که اخیرا از جنگ غزه بازگشته با رد آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، از هلاکت ۳ هزار نظامی صهیونیست و همچنین زخمی شدن ۱۱ هزار نظامی دیگر خبر می دهد، خبری که برخی از منابع صهیونیستی نیز آن را تایید کرده اند. باید گفت که کتمان آمار حقیقی شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه غزه، به دلیل ترس از واکنش های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می‌گیرد. (فیلم زیر)

منابع خبری یک شنبه شب پس از ۷۲ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه که هشت روز آن با آتش بس موقت مواجه بود، گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با دادن امتیازاتی به مقاومت فلسطین، دوباره به توافق جدیدی برای مبادله اسرا دست پیدا کنند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد، مقامات تل آویو در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی محکوم به قتل صهیونیست‌ها در توافق بعدی مبادله اسرا هستند.

تارنمای واللا رژیم صهیونیستی نیز به نقل از دو منبع آگاه این رژیم یعنی "دیوید بارنیا" رئیس موساد و سرلشکر "نیتسان آلون" مسئول پرونده اسرای صهیونیستی گزارش داد که این هفته برای بحث در مورد توافق جدید آزادی اسرا با نخست وزیر قطر در یکی از کشورهای اروپایی دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی مصری مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس آماده آتش بس هستند و اختلافات باقی مانده فقط بر سر جزئیات است.

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس نیز جمعه شب اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای توافق جدید مبادله اسرا اعلام آمادگی کرده است.

آکسیوس به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که رژیم صهیونیستی تمایل خود را برای بحث در مورد توافق جدیدی که شامل آزادی اسرای زن باقی مانده است، ابراز کرده است.

اسرای صهیونیست پاشنه آشیل سران تل آویو  

تشدید فشارهای داخلی به مقامات تل آویو برای توافق با مقاومت درخصوص تبادل اسرا

در روزهای اخیر فشارهای داخلی به کابینه رژیم صهیونیستی برای توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا زیاد شده و خانواده های اسیر اسراییلی به هر طریق سعی می کنند تا فرزندانشان زودتر آزاد شوند چون احتمال کشته شدن آنها از سوی نظامیان صهیونیست همچون هلاکت سه اسیر اسراییل وجود دارد.

جمعه شب به دنبال اعلام کشته شدن ۳ اسیر صهیونیست بر اثر آتش همقطارانشان در غزه، خانواده اسرای صهیونیست مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم تجمع کرده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام، گفت: کشته شدن این ۳ اسیر یک تراژدی غیرقابل تحمل است و همه (رژیم) اسرائیل عصر امروز در ماتم و سوگ نشستند.

وی افزود: ما عبرت خواهیم گرفت و همچنان به تلاش بزرگ برای بازگرداندن همه اسرا به خانه‌هایشان ادامه خواهیم داد.

بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم در این باره، گفت: همه ما به خاطر کشته شدن این ۳ اسیر ناراحت و آزرده شدیم و همه (رژیم) اسرائیل با خانواده‌های آنها همدرد هستند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از خواهر یکی از اسرای صهیونیست در نزد مقاومت غزه اعلام کرد که شکست و ناکارآمدی عملیات نظامی برای بازگرداندن اسرا کاملا ثابت شده و تنها اجساد اسرا از غزه بازگردانده می‌شود، بنابراین باید فورا در جنگ غزه آتش‌بس اعلام شود، زیرا ما می‌خواهیم اسرای خود را زنده و در قید حیات ببینیم.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی که توسط گروه مقاومت فلسطین در غزه نگهداری می‌شوند پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» ‌ نخست‌وزیر این رژیم از ملاقات با آنها خودداری کرد، تهدید کردند که دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد که ۱۰۰ خانواده از اسیران اسرائیلی بازداشت شده در غزه، نتانیاهو را متهم کردند که برای پاسخ ندادن به مطالبات آنها تلاش می‌کند تا بین خانواده اسیران اسرائیلی اختلاف اندازد.

«رونان تسور» مدیر اطلاعات ستاد هماهنگی خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه گفت که این خانواده‌ها با یکدیگر نشست برگزار کردند و تصمیم گرفتند با تلاش‌های «نتانیاهو» برای اختلاف انداختن بین صفوف خود مقابله کنند.

تسور تاکید کرد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه در تضاد با تلاش‌ها برای بازگرداندن اسیران اسرائیلی است.

وی افزود: خانواده‌های اسیران اسرائیلی تهدید کردند که به اعتصاب غذای نامحدود دست خواهند زد و تا عصر روز شنبه به «نتانیاهو» فرصت دادند تا با کابینه جنگ دیدار و برای بازگرداندن فرزندان اسیر خود تلاش کند.

اسرای صهیونیست پاشنه آشیل سران تل آویو  

گسترش مخالفت ها با نتانیاهو

در کنار اعتراضات خانواده های اسرای صهیونیست، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی بار دیگر بر ضرورت برکناری نخست‌وزیر این رژیم به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین تاکید و به امکان برگزاری انتخابات حتی در شرایط جنگ اشاره کرد، موضوعی که به چالش جدید "بی بی" تبدیل شده است.

لاپید در گفت ‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره تاکید کرد که نتانیاهو دیگر نمی‌تواند در سمت نخست ‌وزیری باقی بماند و ممکن است در شرایط جنگ (در سرزمین های اشغالی) انتخابات برگزار شود.

وی همچنین به وجود درخواست‌هایی برای تدوین طرحی جدید توسط رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین اشاره کرد.

لاپید در این باره اعلام کرد: باید طرح جدیدی را روی میز گذاشت؛ چراکه صرف وجود یک طرح بر روی کاغذ حتی اگر مورد پذیرش قرار نگیرد، اما منجر به تحرک و اقدام در زمینه تبادل اسرا خواهد شد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در قبال غزه گفته بود که نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته و نمی‌تواند در رأس قدرت بماند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی هآرتص هم در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از ادامه فعالیت کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» و همچنین ادامه جنگ این رژیم علیه مردم غزه نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ «اسرائیل» را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها کاهش یافته است، افزود: نتانیاهو پس از کاهش شانس و مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از خشم اسرائیلی‌ها برای برطرف شدن نیازهای انتخابی خود استفاده کند.

هآرتص اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند، اما او همچنان به قدرت چسبیده است».

اسرای صهیونیست پاشنه آشیل سران تل آویو  

سران رژیم صهیونیستی چاره ای ندارند

مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی و همچنین مردم غزه در کنار همراهی قوی حزب الله لبنان، ارتش و مقاومت یمن (انصارالله) و گروه های مقاومت عراقی، تلفات و خسارت های سنگینی در ۱۰ هفته اخیر به صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه وارد کرده اند و با توجه به شواهد موجود مقامات تل آویو دیگر توان ادامه این مسیر را ندارند از این رو مقامات قطر را واسطه کرده اند تا دور جدید مذاکرات با مقاومت فلسطین درباره برقراری آتش بس و تبادل اسرا هرچه زودتر آغاز شده و به نتیجه برسد.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی در نهایت به شروط مقاومت به علت فشارهای داخلی و بین المللی تن خواهد داد، چرا که از طرفی موضوع اسرای اسراییلی و از طرف دیگر مساله کشته های زیاد نظامیان صهیونیست به پاشنه آشیل سران متجاوز رژیم صهیونیستی تبدیل شده و آنها را در سرردگمی قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha