ادامه جنگ نتانیاهو را با دو مشکل روبرو می‌کند/نزدیک شدن اسراییل به مرحله درجا زدن

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال ارسال سیگنال‌هایی مبنی بر ادامه جنگ در غزه است، او در صورت تصمیم به این کار، با دو مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، نگاه نخست وزیر رژیم اسرائیل از جنگ کنونی غزه، ادامه نبرد است.

این روزنامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن به واقعیت خطرناک درجازدن است، نوشت که در ابتدا بیشتر صهیونیست ها از جنگ علیه غزه حمایت می کردند، اما اکنون این حمایت با کاهش رو به رو و به کانون تردید و نگرانی رژیم اسرائیل تبدیل شده است.

هاآرتص ادامه داد: عملیات ارتش ممکن است طولانی شود، به ویژه اینکه شمال نوار غزه شاهد نبردهای شدیدی است که فرماندهان ارتش انتظار آن را نداشتند، در جنوب نیز به دلیل تونل های عمیق حماس، پیشروی بسیار کُند و محتاطانه است.

این رسانه صهیونیستی افزود که شکست دادن هر یک از یگان های جنبش حماس کار آسانی نیست، دو یا سه نفر از اعضای این جنبش ممکن است با یک نظامی صهیونیست مقابله و وی را غافلگیر کنند و این همان چیزی است که باعث تلفات در بین ارتش رژیم اسرائیل می شود.

به نوشته هاآرتص، نتانیاهو در مرحله پیش رو و در صورت ادامه جنگ، با مشکلات متعددی رو به رو خواهد شد، زیرا در صورت عدم دستیابی به دستاوردهای روشن در میدان نبرد، شرح اهداف نبرد برای صهیونیست ها برای او دشوار خواهد بود.

این رسانه اضافه کرد: مشکل دیگر این است که پیشروی در نبرد، مستلزم آمادگی مالی و تجهیزات قابل توجه در میدان است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که کابینه و ارتش ظرف چند هفته به طور جدی برای چنین مرحله ای آماده شوند، زیرا فقط آمادگی های روزانه در حال انجام است.

این در حالی است که «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا که نسبت به از دست دادن حمایت‌های جهانی از جنگ علیه غزه نگرانی دارد، چند روز قبل از نتانیاهو خواست تا مسیر خود را در این جنگ تغییر دهد.

بایدن اشاره کرد که به اعتقاد آمریکا، نیاز است که کابینه رژیم اسرائیل تغییر کند، زیرا کابینه راست افراطی این رژیم، راه حل دو دولتی را نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا، به هلاکت رسیدن سه اسیر صهیونیست توسط ارتش رژیم اسراییل در غزه، خشم خانواده های اسرای صهیونیست را از عملکرد کابینه حاکم افزایش داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در منطقه شجاعیه غزه، سه اسیر خودی را که به سمت آنها می آمدند، به ضرب گلوله کشتند.

نظامیان صهیونیست به خاطر شلیک به افراد غیرمسلحی که قصد تسلیم کردن خود به این نیروها را داشتند از سوی مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره هلاکت و زخمی‌شدن شماری از نظامیان صهیونیست در نتیجه آتش خودی منتشر شده بود.

سراسر سرزمین های اشغالی روزهای گذشته به ویژه عصر شنبه شاهد تظاهرات صهیونیست ها علیه کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی بود.

در شرایطی که هرگونه تظاهرات در نزدیک مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ممنوع است، تظاهراتی نیز روز شنبه در نزدیک این نهاد نظامی برگزار شد.

خانواده های اسرای صهیونیست با زیرسئوال بردن اقدام نظامی تل آویو در غزه که هدف آن آزادی اسرا اعلام شده بود، در گفت‌وگو با رسانه ها، خواستار توقف عملیات نظامی و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha