۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85325174
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دارنده مدال طلای هانگژو: انتقال کمپ کوراش بجنورد به مشهد انگیزه‌ام را کاهش داد

بجنورد- ایرنا- دارنده مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو گفت: انتقال کمپ تیم ملی کوراش از بجنورد به مشهد انگیزه ام را برای تمرینات کاهش داد به گونه ای که در مسابقات قهرمانی جهان ترکمنستان نیز شرکت نکردم.

صادق آذرنگ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی پایتخت کوراش است و همواره در این رشته ورزشی افتخار آفرینی کرده است اما چند وقت پیش به دلایل واهی کمپ اردوی تیم ملی از بجنورد به مشهد انتقال یافت.

وی افزود: تقریبا تمامی اوزان تیم ملی کوراش از خراسان شمالی است و این استان برتری خود در کوراش ثابت کرده به گونه ای که کمپ تیم ملی باید در این استان ماندگار می شد.

آذرنگ ادامه داد: برپایی کمپ تیم ملی در مرکز خراسان شمالی انگیزه ای برای جوانان این استان ایجاد کرده بود و استعدادهای خوبی شناسایی می شدند اما به یکباره با سنگ اندازی های مسوولان ورزشی استان این ظرفیت از دست رفت.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گفت: تقریبا همه اعضای تیم ملی کوراش از خراسان شمالی هستند بنابراین لزومی ندارد که کمپ جایی دیگر برپا شود.

وی تصریح کرد: سنگ اندازی های مسوولان ورزشی استان، قبل از بازی های آسیایی موجب شد، هشت ماه تمرینات خود را در تهران و به دور از خانواده دنبال کنیم.

آذرنگ افزود: با وجود همه سختی ها بهترین نتایج را در بازی های آسیایی کسب و با ۲ نشان ارزشمند نقره و طلا به کشور بازگشتیم.

وی با اشاره به کاهش انگیزه کوراش کاران خراسان شمالی برای تمرینات، گفت: وقتی کمپ تیم ملی در بجنورد برقرار بود همه ورزشکاران به راحتی تمرینات ورزشی را در استان خود دنبال می کردند اما با انتقال کمپ تیم ملی به مشهد انگیزه ام برای ادامه تمرینات کاهش یافت و با وجود داشتن سهمیه شرکت در مسابقات جهانی ترکمنستان در این رقابت ها شرکت نکردم.

به گزارش ایرنا، پیش از این «الیاس علی اکبری»، سرمربی تیم ملی کوراش در پستی اینستاگرامی در واکنش به انتقال کمپ اردو های تیم ملی کوراش به خراسان رضوی نوشته بود «شاید این خبر برای خیلی از مردم کشور و استانم بی اهمیت ترین خبر روز باشد، اما برای من و پنج ورزشکار استانم که عضو تیم ملی و خانواده بزرگ کوراش هستند به معنی ویران شدن خانه امید و آرزوهایمان، پایان طلایی نسل‌های کوراش خراسان شمالی و نابودی خانواده بزرگ و با قدمت‌ ما بود.»

"صادق آذرنگ" کوراشکاری است که همراه "مجید وحید بریمانلو" در بازی های آسیایی هانگژو مهرماه امسال حضور یافت و چهارمین طلای ایران را در این رقابت ها کسب کرد.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha