۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85325135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خانه‌های هلال در واحدهای صنعتی ️زنجان راه اندازی می‌شود

زنجان - ایرنا - قرارداد سه جانبه بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و هلال احمر استان زنجان روز دوشنبه به منظور تشکیل خانه‌های هلال در واحدهای صنعتی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان امروز در آیین امضای این تفاهم نامه با تاکید بر اهمیت ایجاد پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و تشکیل خانه های هلال در واحدهای تولیدی استان، ‌گفت: واحدهای صنعتی و معدنی استان ثابت کرده اند که همواره در مواقع بحران پای کار بوده اند و باید این پتانسیل برنامه ریزی و ساماندهی شود. ️

مجید گلشنی منفرد اظهار کرد: نکته ای که تاکنون مغفول مانده تشکیل خانه های هلال در معادن است که با راه اندازی آنها می توان از پتانسیل معادن استان در مدیریت بحران استفاده کرد.

گلشنی منفرد افزود:با توجه به پراکندگی جغرافیایی معادن در سطح استان می توانیم با راه اندازی خانه های هلال آموزش ها را پوشش دهیم و با هم افزایی این مهم را محقق کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: آموزش از مهمترین مقوله هاست و می توانیم از امکانات و پتانسیل های موجود در این راستا استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این مراسم به کارکرد خانه های هلال اشاره کرد و افزود: در خانه های هلال جذب، آموزش، ساماندهی، تمرین و به کارگیری اعضا را انجام می دهیم.

حکمت الله هاشمی افزود: با تجهیز و تاسیس خانه های هلال، افزایش سرعت عمل در حوزه حوادث، کاهش تلفات و افزایش تاب آوری در جامعه را محقق می کنیم.

وی اظهارداشت:در حوزه حوادث طبیعی شناسایی مخاطرات، تدوین عملیات برای مخاطره، امکانات، استانداردها و کمبودها را به صورت کارشناسی و علمی دنبال می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: می توانیم با تدوین این طرح در راستای کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث، از صلیب سرخ و دولت بودجه بگیریم.

هاشمی راه اندازی خانه های هلال را، هلال احمر کوچک در محلات، کارخانجات، واحدهای تولیدی، شهرک های صنعتی، ادارات و مناطق شهری و روستایی دانست.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۰پایگاه امداد و نجات جاده ای بر اساس آمایش سرزمینی نیاز داریم که سال آینده فعالیت پنج پایگاه آغاز خواهد شد.

تاکنون ۲۳۸ خانه‌ هلال در استان زنجان برای ارائه خدمات در بحران تاسیس و راه اندازی شده است.

از ۲۳۸ خانه هلال در استان زنجان، ۱۳۳ خانه هلال در مناطق روستایی و مابقی نیز در مناطق شهری فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha