سناتور آمریکایی: ریاست جمهوری ترامپ تهدیدی جدی برای دموکراسی آمریکا است

تهران-ایرنا- سناتور جو مانچین با اشاره به پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها،‌ میزان حمایت بالای رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از دونالد ترام‍پ رییس‌جمهوری سابق آمریکا را نگران‌کننده و راه‌یابی او به کاخ سفید را تهدیدی علیه دموکراسی آمریکا خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، ‌سناتور مانچین در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان هشدار داد مردم آمریکا باید نگران میزان حمایت گسترده از ترامپ باشند. وی تاکید کرد دور دیگری از ریاست‌جمهوری ترامپ، ‌ تهدیدی علیه دموکراسی در امریکا خواهد بود. این سناتور با سابقه دموکرات از آمریکایی‌ها خواست که به‌رغم نگرانی‌هایشان در مورد دموکراسی، ‌برای دست‌یابی به آن ناامید نشوند.

این درحالی است که نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد ترامپ در تعدادی از ایالت‌ها، از جمله ایالت‌های میشیگان و جورجیا، از بایدن پیشی گرفته است.

اظهارات مانچین بازتاب نگرانی‌های دیگر دموکرات‌ها و منتقدان ترامپ است که گفته‌اند ترامپ تهدیدی علیه دموکراسی در امریکا است.

یک نظرسنجی از آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC نشان داد که ۶۲ درصد از رای‌دهندگان معتقدند باتوجه به اینکه چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ پیروز می‌شود، دموکراسی در خطر است.

در هفته‌های اخیر، ترامپ با این ادعا که بایدن در واقع تهدید بزرگ‌تری برای دموکراسی است، تلاش کرد تا نظر مخالفان خود را تغییر دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha