۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه معدن طلای زرشوران تکاب پیش‌بینی شد + فیلم

مهاباد- ایرنا- سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز توسعه این مجموعه صنعتی معدنی پیش‌بینی شده است.

محمد پروین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فاز توسعه این مجموعه معادن و صنایع طلای زرشوران به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود و برای آن در مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: با اجرای فاز توسعه معدن طلای زرشوران برای ۵۰۰ نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و اشتغال غیرمستقیم این مجموعه به بیش از هفت هزار نفر افزایش پیدا می کند.

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: اجرایی شدن فاز توسعه این مجموعه می تواند تحول خوبی در بخش تولید طلا در کشور شود و شاهد تحول اقتصادی در این منطقه نیز باشیم.

وی افزود: فاز دوم توسعه زرشوران علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه، تولید شمش طلا را به ۲ برابر میزان فعلی افزایش خواهد داد.

پروین گفت: طلای تولید شده این مجموعه به عنوان درآمدی پایدار جذب اقتصاد کشور می شود و پس از اخذ مالیات و سهم خزانه، ۱۵ درصد از حقوق دولتی این مجموعه برای رفع محرومیت ها و کارهای عام المنفعه در این منطقه هزینه می شود.

وی یادآور شد: شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران یکی از شرکت های مهم صنعتی معدنی در شمال غرب کشور است که مساحت معدن آن ۵۹ کیلومتر مربع و کارخانه فرآوری و پایین دستی آن نیز ۱۵۰ هکتار مساحت دارد.

به گزارش ایرنا، معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع و برای تولید سالیانه ۱.۵ تُن شمش طلا طراحی شده است.

۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه معدن طلای زرشوران تکاب پیش‌بینی شد + فیلم

کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان ماه ۱۳۹۳ افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور محسوب می شود و پروانه اکتشاف معدن طلای زرشوران بالغ بر ۵۰ میلیون تن کانسنگ ثبت شده است.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق «آق دره» و «زرشوران» است که چهار واحد تولید طلا نیز در کنار این معادن فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha