پوتین: تصورم درباره تغییر جهان و نبود اختلاف نظر با غرب اشتباه بود

تهران- ایرنا- رییس جمهور روسیه گفت به اشتباه فکر می‌کردم بین روسیه و غرب هیچ اختلاف نظر و درگیری وجود نخواهد داشت و جهان تغییر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت: در اوایل دهه ۲۰۰۰، او تصور ساده لوحانه ای داشت که جهان تغییر کرده است و هیچ تقابل ایدئولوژیکی وجود ندارد و هیچ زمینه ای برای درگیری بین غرب و روسیه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: من تصور ساده لوحانه ای داشتم که تمام جهان و به ویژه به اصطلاح جهان متمدن می فهمد که چه بر سر روسیه آمده است که این کشور به یک کشور کاملاً متفاوت تبدیل شده است، چه اتفاقی افتاده که در آنجا دیگر تقابل ایدئولوژیک نیست و هیچ مبنایی برای رویارویی وجود ندارد.

پوتین گفت: در سیاست های کشورهای غربی در قبال روسیه اقدامات منفی به ویژه حمایت از جدایی طلبی و تروریسم در خاک روسیه مشاهده کرده اما معتقد بوده که این موضوع به سادگی سکوت فکری و عملی از سوی آنان است.

رییس جمهور روسیه گفت: اما واقعیت این است که بعداً من صد در صد در این مورد متقاعد شدم که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنها در غرب فکر می کردند که باید صبور باشند و روسیه را نیز فرو خواهند پاشید.

پوتین اظهار داشت: این بر اساس نظر برژینسکی سیاستمدار آمریکایی است که اظهار داشت: غرب می خواست روسیه را نابود کرده، آن را به قطعات تقسیم کند و آن را تحت سلطه خود درآورد و از منابعش استفاده کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha