ایران در عزای دخت نبی(س)؛ عطر یاسی که در کوچه‌های تهران پیچید

تهران-ایرنا- از چذابه و جزیره مجنون، از مهران و شلمچه، از خرمشهر و فکه، فرزندان حضرت زهرا(س) در سالروز عزای دخت نبی(ص) مهمانان گمنام کوچه و خیابان‌های ایران هستند و کشور متبرک و آغشته به عطر یاس شهدا.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پیکر مطهر ۲۸۰ شهید دفاع مقدس و شهدای اقدام تروریستی راسک امروز ۲۶ آذر در سراسر کشور تشییع می‌شود. ۲۸۰ پیکر مطهر اما گمنام سال‌های دفاع مقدس در گوشه‌گوشه ایران به یاد مادر اهل‌بیت (س) که گمنامی مزارش داغ همیشه تازه شیعیانش است، با اشک‌های مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدا بدرقه می‌شوند. ۱۱۰ شهید را تهران میزبان خواهد بود و ۱۷۰ پیکر پاک هم به سراسر ایران خواهند رفت تا برکت شهرهای کشور باشند. تن‌های مطهری که در خاک چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر امانت بودند و در تفحص‌های چندساله پیدا شدند. مردم سوگوار تهران از هشت صبح امروز و از مقابل دانشگاه تهران فرزندان پاک خود را با نوای مداحان به سمت معراج شهدا بدرقه خواهند کرد تا فردا در مزار خود آرام گیرند.

مقاومت آرمان اهل‌بیت (ع)

بدرقه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، در روزهایی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات خود مردم بی‌دفاع غزه را آماج حملات خود قرار داده است. مردم همیشه قدردان ایران از فرصت بدرقه پاره‌های تن خود بهره برده و به اشکال و سیاق مختلف این جنایات را محکوم و تاکید کردند که مردم ایران به تأسی از اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی از مقاومت حمایت می‌کنند. حمایتی که در قطعه «حمایت» با صدای مهدی حسینی منفرد (مهدیار) متجلی شد.

نوجوانان فاطمی در بدرقه شهدا

در هر اجتماعی که رنگ و بوی شهید و شهادت دارد، صف نخست از آنِ نوجوانان ایران است و به رغم تمام سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات، دختران و پسران نوجوان ایران همچنان در راه فاطمیون گام برمی‌دارند.

اجتماع عظیم فاطمیون در چهار گوشه تهران

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اجتماع بزرگ دسته‌های عزاداری و مداحی فاطمیون تهران در شرق و غرب و جنوب و شمال شهر هم برپا شده است. میدان شهید طهرانی‌مقدم در غرب تهران، میزبان تجمع بزرگ فاطمیون با سخنرانی حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسیمان» و مداحی «میثم مطیعی» و «امیر عباسی» است. همچنین اجتماع امت فاطمی در میدان نبوت با سخنرانی «علی اکبر رائفی پور» و مداحی «محمودکریمی» برگزار خواهد شد.

تعزیه بخش جدایی ناپذیر آیین‌های مذهبی ایرانیان در روز شهادت بانوی دو عالم و تشییع پیکر شهدای وطن هم جایگاه خود را داشت و هنرمندان گروه پدیده کوشیدند بخشی از رنج رفته بر دختر پیامبر (ص) را در واقعه فدک و نیز عظمت حضرت زهرا (س) را در عمر کوتاه اما پربرکت ایشان، به روی صحنه بیاورند. تلاشی که با استقبال مردم حاضر در مراسم هم روبرو شد.

فریاد نفرت از ترور 

فرزندان هیچ سرزمینی شاید به اندازه ایران شهید زیاده‌خواهی‌های دیکتاتورها و تروریست‌ها نبوده‌اند. مردم ایران در حالی شهدای زیاده‌خواهی دیکتاتوری به نام صدام را بدرقه می‌کنند که داغ‌شان با داغ ترور مرزبانان وطن در شهرستان راسک تازه شده است و آه از داغی که تازه شود با داغی. در پی اقدام تروریستی بزدلانه بامداد پنجشنبه به مقر نیروی انتظامی شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۱ نیروی فراجا اعم از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند و مردم ایران امروز انزجار خود را از این اقدام تروریستی فریاد زدند.

رئیس‌جمهور عزادار شهیدان گمنام  و مادر سادات
شهدای گمنام را در تهران هم مردم در آغوش کشیدند و بدرقه کردند و هم مسئولان لشکری و کشوری. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور هم در این آیین بدرقه در میدان انقلاب حاضر شد تا تهران سربلند، جوانان شهید راه وطن را بدرقه کند و سنگ تمام گذارد برای شهیدانی که در راه وطن و همین دو روز پیش به دست جنایتکار تروریست‌ها به آسمان پرگشودند.  

رئیس‌جمهور همچنین در ادامه حضور در آیین تشییع شهدای گمنام در جمع  عزاداران هیأت‌های فاطمی میدان هفت تیر تهران حاضر و در سوگ بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) به عزاداری مشغول شد.  

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران هم در این آیین ضمن تقدیر از حضور پرشور و پرشمار مردم در این مراسم افزود: امروز شاهد حضور افتخار و عزت آفرین مردم برای تشییع شهدا هستیم و باید با همین شور در کنار صندوق رای حضور پیدا کنند چون این اقدام در کنار شهدا بودن، ایستادگی در مقابل آمریکا و حمایت از مردم غزه است.

وی یادآور شد: همین حضورها باعث شده تا محور مقاومت شکل بگیرد و در کنار شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی‌ها و ابومهندس‌ها لرزه بر اندام اردوگاه غرب به سرکردگی آمریکا بیاندازد.

کاروان ۱۱۰ شهید مدافع وطن و گمنام در  حلقه مهر مردم تهران از خیابان انقلاب به سمت شرق - از خیابان حافظ به سمت جنوب، از خیابان وحدت اسلامی به جنوب و در ادامه به سمت خیابان بهشت و معراج شهدا بدرقه شدند.  

این کاروان نشانه‌ نخسین قبله مسلمانان را مزین داشت و مردم حاضر در آیین هم تصاویر و تمثال سپهبد سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت را با خود داشتند. پرچم ایران، فلسطین، حماس، حزب‌الله لبنان و حتی نمادهایی از انصار الله یمن میان جمعیت حاضر صحنه‌های چشمگیر و البته قابل تأملی خلق کرده است.  

مادرانه‌های مادران شهدا با تابوت‌های شهدای گمنام هم صحنه‌هایی ساخته است که در وصف آن‌ها تنها می‌توان گفت «ما رایت الا جمیلا». دلنوشته‌های جوانان هم از دعا برای عاقبت بخیری تا درخواست شفاعت در قیامت گسترده است.

معراج شهدا میزبان پیکرهای پاک شهدا 

خیابان‌های تهران از بزرگراه شهید محلاتی در شرق تا میدان شهید طهرانی‌مقدم در غرب، آغشته به عطر یاس شهدا شد و در نهایت این پیکرهای مطهر را خاک معراج شهدا در سنگلج تهران به آغوش کشید.

بدرقه ۲۸۰ ستاره بی‌غروب تا عرش

در آیین تشییع گلگون کفنان وطن، سرداران دفاع از امنیت کشور هم سخن گفتند.  سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت که مردم امروز ۲۸۰ ستاره بی‌غروب را تا عرش بدرقه خواهند کرد این اجساد مطهر در تابوت ضامن عزت ما هستند؛ اینها نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم این حضور را شادی‌بخش  قلب خانواده‌های شهدای دفاع مقدس توصیف کرد و گفت که سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) به نام «روز ملی شهدای گمنام» نامگذاری شده است. او همچنین تاکید کرد که  این حضور پرشور و باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدا نشان می‌دهند که ملت ایران اسلامی همواره مشتاق و قدردان شهدا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha