۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1422
کد خبر: 85324385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) موفق ترین الگوی جهان بشریت است

ایلام - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زندگی سراسر پند و پختگی حضرت فاطمه الزهرا(س) زیباترین و ماندگارترین الگوی سازنده ای است که بشریت برای نجات خود باید به آن تمسک و توسل بجوید.

به گزارش خبرنگار ایرنا - حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار" شامگاه شنبه در جمع عزاداران حضرت صدیقه طاهره(س) در مسجد جامع شهر آبدانان با تبیین مقام و منزلت دخت مکرم نبی اکرم(ص)، اظهار کرد: جایگاه و الای این الگوی انسانیت در پاسداری از نبوت و دفاع از ولایت به قدری رفیع و ارزشمند است که هیچ واعظی قادر به توصیف شخصیت و تشریح فضایل معنویت آن حضرت نیست.

وی با اشاره به برکات و جود پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام علی(ع) در خاموش کردن منازعات و دفع فتنه های صدر اسلام، افزود: ثبات دین، ترویج قرآن کریم و توسعه ِآموزه های الهی در عصر حاضر مدیون جهاد تبیین و فداکاری و روشنگری بی بدیل حضرت زهرای اطهر(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از حضرات مریم مقدس، آسیه همسر فرعون و حضرت خدیجه کبری(س) بعنوان زنان برتر در تاریخ آفرینش بشریت تجلیل کرد و یادآور شد: امتحان الهی بعنوان هزینه و بهای دینداری در تمام عصرها وجود دارد و حضرت فاطمه الزهرا(س) سرور زنان عالم در اوج ایثار و فداکاری‌ و تقدیم جان خود و اهل بیتش از سخت ترین امتحانات و آزمونهای الهی سربلند و پیروز بدر آمد و با عالی ترین نمره قبول شد.

سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) موفق ترین الگوی جهان بشریت است

وی به تبیین تاثیر فرهنگ فاطمی(س) در شکل گیری و ادامه حیات طیبه جبهه مقاومت در عصر کنونی پرداخت و تصریح کرد: مقاومت و صبوری مردم مظلوم غزه و مبارزه مسلحانه گروه جهادی حماس، اسرائیل غاصب را با داشتن چهارمین ارتش مدرن جهان به همراه مساعدت‌های مجدانه آمریکا و اروپا از دست یابی به اهداف شومشان در تصرف باریکه غزه ناکام و محکوم به شکست کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار، الگوی کامل صداقت، تحلیلگری متقن و تسلط اطلاعاتی در مسائل سیاسی جهان را از مهمترین شاخصه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: همه قدرت‌های بزرگ دنیا با بکارگیری انواع امکانات رسانه ای و استعدادهای اقتصادی به مقام معظم رهبری هجوم آورده اند تا شاید بتوانند بین ایشان و آحاد مردم ایران فاصله ایجاد کنند اما به اقرار و اعتراف همه عقلای عالم و روسای جمهور کشورهای بزرگ مثل روسیه، ایشان با صلابت و اقتدار در مقابل همه طوفانهای بنیان برانداز دنیا ایستاده است.

امام جمعه ایلام همچنین به مناسبت روز ملی و حدت حوزه و دانشگاه در جمع طلاب علوم دینی و اساتید دانشگاه و دانشجویان مراکز دانشگاهی شهرستان آبدانان با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و 2 دستگی در بین دانشگاهیان و حوزویان، تاکید کرد: هدف حوزه های علمیه در اقصی نقاط ایران تقویت باورهای دینی و اعتلای آموزه های اسلامی در جامعه است و به همین علت معاندان، سخت در تلاش هستند تا با اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه، دایره دین از سیاست را جدا کنند.

سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) موفق ترین الگوی جهان بشریت است

وی دفاع از دینداری و ترویج معروفات را از وظایف اولویت دار حکومت دینی دانست و ادامه داد: ترویج معنویت ستیزی، تلاش برای کشف حجاب آتاترکی و رضاخانی و فتنه انگیزی بین حوزه و دانشگاه از حساس ترین ماموریت‌های رسانه های جمعی دشمنان و ایران ستیزان است.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامی داشت نام و یاد شهیدان همیشه شاهد انقلاب اسلامی( شهیدان بهشتی و مفتح ) در کسوت طراح و طرفدار وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: مسائل و مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی زیادی در سطح کشور وجود دارد، اما در مقابل، موفقیتها و پیشرفت‌های زیادی هم بدست آورده ایم بنابراین همه باید به آینده خود و کشور و انقلابمان امیدوار باشیم و اعتقاد پیدا کنیم که موفقیت در آینده نه چندان دور متعلق به ملت شهید پرور ایران اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha