برنامه اشتغال کمیته امداد مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر ایران‌زمین است

تهران - ایرنا- نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در بازدید از دستاوردها و تولیدات مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال، گفت: برنامه اشتغال‌زایی کمیته امداد مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر این سرزمین است.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، استفان پریزنر در بازدید از دستاوردها و تولیدات مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال اظهارکرد: چیزی که برای ما جذاب است، این است که برنامه اشتغال‌زایی کمیته امداد مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر این سرزمین است.

وی ادامه داد: ادغام اشتغال با فرهنگ و تاریخ و اشتغال‌زایی در این دو بستر، رویکردی بسیار قابل تحسین و موثر است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: اینکه هر مددجو، برنامه شغلی خودش را دارد و کمک و حمایت‌های کمیته امداد بر اساس توانایی‌های هر فرد و به طور هدفمند ارائه می‌شود، در نوع خود گامی جدید در اشتغال‌زایی است.

پریزنر اضافه کرد: آنچه امروز ما شاهد بودیم تولید محصولات صنایع دستی مددجویان کمیته امداد است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و در کنار زیبایی فوق‌العاده، درآمدزایی و فروش خوبی برای مددجویان دارد.

وی گفت: وقتی فرش‌ها و دست ساخت‌هایی مانند ظروف مسی ارزشمند را شاهد بودم که علاوه بر تولید توسط اقشار آسیب‌پذیر، دارای ارزش تاریخی و هنری هم بودند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

به گفته وی از نظر سازمان ملل مهم است که افراد نیازمند، سود خوبی از مهارت خود داشته باشند و بتواند از اقتصاد پویایی برخوردار باشند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: به طور حتم تجربه کمیته امداد در زمینه توانمندسازی و رفع فقر، درس‌های بسیاری در سطح بین‌المللی دارد که باید به اشتراک ‌گذاشته شود.

برنامه اشتغال کمیته امداد مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر ایران‌زمین است

پریزنر با تقدیر از تمام فعالان در کمیته امداد ‌و نقش‌آفرینی آنان در کمک به نیازمندان، گفت: خوشبختانه توانستیم درک عمیقی از فعالیت کمیته امداد در حوزه مبارزه با فقر و توانمندسازی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برداشت اصلی ما این است که فعالیت کمیته امداد در راستای تقویت مهارت مردم و اقشار محروم است تا بتوانند اقتصاد خود را توسط مهارتشان شکل دهند و در این مسیر دستاوردهای خوبی هم حاصل شده است.

نماینده مقیم سازمان ملل تاکیدکرد: برنامه مشابه اشتغال کمیته امداد در حوزه کسب و کار را کشورهای دیگر هم شاهد هستیم اما اینکه چنین برنامه‌ای برای رفع فقر و حوزه بشر دوستانه به کار گرفته شود، اتفاق جدیدی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha